اولویت دانشگاه بوعلی اسکان دانشجویان مجرد است

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به شرایط استان همدان و اجاره ندادن خانه به افراد مجرد ما نمی توانیم با اولویت قرار دادن زوج های دانشجو، مجردها را از خوابگاه بیرون کرده و آنها را در آسیب و معضلات جامعه رها کنیم، گفت: اولویت دانشگاه اسکان دانشجویان مجرد است.

دکتر حسین رضوان در جلسه مطالبه‌گری دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا نسبت به خوابگاه‌های متأهلی، افزود: دانشجوی متأهل کمتر در معرض آسیب های جامعه است اما یک فرد مجرد که دانشجوست و با منابع مالی اندک هم مواجه است را نمی شود در حاشیه شهر رها کرد و معضلات جامعه را بیش از پیش افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی اولویت دانشگاه ساخت و تکمیل خوابگاه های با کاربری غیرمتأهلی است و اگر دانشگاه بتواند با کمک خیرین این خوابگاه‌ها را تکمیل کند، به فکر طراحی و ساخت خوابگاه متأهلی هم خواهد بود. با توجه به قانون جوانی جمعیت ۱۰ درصد بودجه جانبی دانشگاه کفاف طرح های عمرانی را ندارد و ساخت یک خوابگاه بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای دانشگاه هزینه دارد.

رضوان با بیان اینکه خوابگاه متأهلی کوثر زیرساخت لازم را ندارد که برای متأهلان مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: خوابگاه کوثر بیش از ۱۰ سال است که افتتاح شده و سازه آن با خوابگاه های دیگر متفاوت است و متأهلان نمی‌توانند از آن استفاده کنند اما به علت کمبود خوابگاه و عدم توانایی دانشگاه برای اسکان ۲۵۰ نفر از دانشجویان، بیش از یک دهه است که موفق به اختصاص این خوابگاه به متأهلان نشده ایم. 

رضوان تصریح کرد: اولویت دانشگاه بوعلی جذب دانشجوی خارجی است و دانشجوی مجرد بر دانشجوی متأهل اولویت دارد به طوریکه تنها یک دهم (۱۰۰۰ نفر) دانشجویان دانشگاه بوعلی متأهل و مابقی مجرد هستند و با توجه به گرانی مسکن و شرایطی که کرونا به وجود آورد و تعدادی از دانشجویان حذف یک یا دو ترم را داشتند، این بر ازدحام دانشجویان افزوده و مشکلی دوچندان بر دوش دانشگاه گذاشته است.

رئیس دانشگاه بوعلی با بیان اینکه بعد از ساخت بلوک های جدید اگر جا بود به متأهل ها اختصاص می‌یابد، افزود: ساخت یک خوابگاه چند برابر بودجه دانشگاه بوده و از توان ما خارج است بنابراین به دنبال تهاتر هستیم تا بخش خصوصی برای ما خوابگاه متأهلی بسازد، در حال حاضر با کسری بودجه مواجه است بنابراین از نمایندگان استان در مجلس تقاضا داریم نسبت به افزایش بودجه دانشگاه نهایت همکاری را داشته باشند.

گزارش: ساره یوسفی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا