معرفی نسل جدید فضاپیماهای فوق سنگین سایوز تا سال ۲۰۲۵

آژانس فضایی روسیه که در حال توسعه فضاپیمای فوق سنگین جدیدی از نسل راکت های فضاپیمای سایوز است، اعلام کرد؛ نسل جدید این فضاپیما تا پایان سال ۲۰۲۵ آماده استفاده و اجرای ماموریت خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، دانیل ساببوتین،معاون مدیر عامل مرکز ساخت موشک های فضایی پروگرس، در حاشیه نشست روسیه و آفریقا به خبرنگاران گفت: عملیات بهره برداری و پرتاب فضاپیمای جدید پرسپکتیو سایوز-۵ در اواخر سال ۲۰۲۵ انجام شده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این ماموریت مهم از سایت پرتاب بایکونور اجرایی خواهد شد.

سابباتین در ادامه توضیحاتش گفت:  فضاپیمای سنگین سایوز-۵ پروژه بسیار مهمی ما محسوب می شود و این راکت فضاپیما  قرار است برای اجرای موفقیت آمیز پروژه های مشترک روسیه و قزاقستان در قالب طرح بایترک تولید شود. آزمایش های فنی و بررسی اجزای مختلف این پرتابگر در حال حاضر در حال انجام است.  در نهایت پیش بینی می کنیم این موشک برای پرتاب از سایت فضایی بایکونور در اواخر سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد.

این مدیر ارشد اجرایی صنایع فضایی روسیه در پایان توضیحات خود افزود: در هنگام تولید سایوز-۵ از راه ‌حل ‌های جدید و فرآیند نوآورانه خاصی از جمله جوشکاری اصطکاکی استفاده شد.

به گزارش سیناپرس، این فضاپیما نقش مهمی در پیشرفت های آتی و اجرای برنامه های بعدی روسیه در سال های پیش رو خواهد داشت و روسیه امیدوار است با کمک این فضاپیمای جدید خود بتواند طرح های پیش روی از جمله راه اندازی ایستگاه مداری و مطالعات مربوط با اکتشاف ماه را اجرایی کند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا