تا پایان امسال اجرایی می شود؛
ایجاد و راه اندازی 5 پردیس پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

معاون راهبری پارك ها و مراكز رشد سازمان تجاری‌ سازی فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان جهاددانشگاهی از مصوب ایجاد پردیس مواد و انرژی در پارک علم و فناوری البرز و ایجاد 5 پردیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تا پایان امسال در نخستین جلسه هیات امنای پارک ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی خبر داد.

به گزارش سیناپرس، نخستین جلسه هیات امنای پارک ها و مراکز رشد، چهارشنبه( 28 تیرماه) با حضور دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، دکتر امید رضایی فر، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و همچنین دکتر مسعود ابراهیمی رئیس ستفا، روسای پارک ها و اعضای حقیقی برگزار و چند طرح مصوب شد.

محمد صادق سبط الشیخ انصاری، معاون راهبری پارك ها و مراكز رشد سازمان تجاری‌ سازی فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان جهاددانشگاهی پیرامون برگزاری این جلسه به خبرنگار سیناپرس گفت: در این جلسه دکتر مسلمی با توجه به پژوهش هایی که در جهاددانشگاهی انجام می شود بر توسعه تجاری سازی حوزه فناوری و نوآوری تاکید کرد. دکتر رضایی فر، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز اعلام کرد، برای کمک به پارک های علم و فناوری تفاهم نامه ای با شهرک های صنعتی منعقد کرده اند. پارک های جهاددانشگاهی نیز در صورت استفاده از اراضی شهرک های صنعتی می توانند مشمول حمایت های وزارت علوم قرار بگیرند.

وی افزود: همچنین برای ایجاد پردیس های پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز مذاکراتی با معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف صورت گرفت. پیش از این، منابعی از طریق اجرای طرح دستیار فناور تعلق می گرفت که پس از مدتی قطع شد. در این جلسه مقرر شد بار دیگر هزینه طرح دستیار فناور برقرار شود.

انصاری اظهارداشت: دستورالعمل هایی مانند بحث آیین نامه داخلی هیات امنا، آیین نامه واگذاری اراضی پارک های علم و فناوری، ایجاد پردیس مواد و انرژی پارک البرز، ایجاد 5 پردیس تندیسان، خراسان، زنجان، فارس و کیش پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و همچنین توسعه فعالیت شرکت های همبسته (شرکت های بزرگی که خیلی به پارک نیاز ندارند اما پارک به وجود آنها نیاز دارد؛ شرکت هایی که می توانند شرکت های کوچک را حمایت و سرمایه گذاری کنند)، اجرای طرح دستیار فناور و چارت سازمانی معاونت فناوری پارک البرز نیز مصوب شد که بناداریم تا پایان امسال اجرایی کنیم. مضاف بر آن چند دستور العمل نیز به جلسه بعدی موکول شد. در نظر داریم تا پایان امسال دو جلسه دیگر در پاییز و زمستان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: آیین نامه واگذاری اراضی شامل سه پارک البرز، کرمانشاه و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی می شود. در حال حاضر پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی 5 هزار هکتار اراضی کوچک در البرز دارد که شامل اجرای این طرح می شود. طبق این مصوبه ها، طرح های شرکت همبسته و هزینه کرد دستیار فناور نیز برای تمامی پارک ها اجرایی خواهد شد. این طرح ها از جمله طرح های درآمدزایی هستند که در جهاددانشگاهی اجرایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا