آمادگی دانشگاه بوعلی برای پذیرش دانشجو از ازبکستان

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آمادگی پذیرش دانشجویان ازبکستان برای مقاطع مختلف را داریم و در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم.

دکتر حسین رضوان با اعلام آمادگی دانشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های ازبکستان اظهار کرد: دانشگاه بوعلی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برجسته ایران ۵۰۰ عضو هیأت علمی، ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی‌ارشد و ۸۲ رشته دکتری دارد.

وی افزود: دانشگاه بوعلی سینا دارای ۱۴ دانشکده بوده و در رشته‌های شیمی، نفت، علوم انسانی، علوم بیولوژی، مهندسی کشاورزی و علوم‌ مرتبط بین رشته‌ای فعال بوده و در رشته‌های کامپیوتر، هوش مصنوعی و ارتباطات از دانشگاه‌های برجسته کشور محسوب می شود. 

رضوان با بیان اینکه بیش از هفت دانشمند یک درصد برتر دنیا و ۱۸ دانشمند دو درصد برتر دنیا در دانشگاه بوعلی هستند، خاطرنشان کرد: آمادگی پذیرش دانشجویان ازبکستان برای مقاطع مختلف را داریم و در این ارتباط تفاهم‌نامه‌های مختلف با دانشگاه‌های ازبکستان داشته باشیم و آموزش دانشجویان و اساتیدتان را در مقاطع مختلف بر عهده بگیریم و پروژه‌های مشترک و تبادلات استاد و دانشجو داشته باشیم.  

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، رئیس بنیاد بوعلی‌سینا نیز با بیان اینکه رسالت ما معرفی ابعاد شخصیتی بوعلی‌سینا بوده و مردم باید از اخلاق و رفتار وی بهره ببرند، مطرح کرد: ابن‌سینا یک شخصیت جهان وطنی است و ایران، ازبکستان و تاجیکستان تنها وطن شیخ‌الرئیس نیستند بلکه هر جا انسانی وجود دارد، وطن این دانشمند بزرگ است. 

رئیس بنیاد مردمی ابن‌سینای ازبکستان نیز با بیان اینکه دوازدهمین دوره خوانش جهانی ابن سینا با موضوع «ابوعلی‌سینا و تمدن» برگزار می‌شود، گفت: از این دیدارها برای  معلومات مفصل علمی کمک گرفتیم و می‌خواهیم همکاری‌هایمان وسعت یابد تا در آینده همکاری دائمی داشته باشیم.

ناظم‌خان محموداُف با اشاره به اینکه هر سال در زادگاه بوعلی سینا خوانش جهانی ابن سینا برگزار می‌شود و امسال نیز دوازدهمین دوره را با موضوع ابوعلی‌سینا و تمدن در پیش داریم، بیان کرد: علاقمند به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه بوعلی‌سینا و دانشگاه طبی بخارا هستیم.


گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا