هشدار سازمان بهداشت جهانی به دلیل افزایش شدید دمای هوا

طی هفته های اخیر بارها شاهد شکسته شدن رکورد گرما در کره زمین بوده و کشورهای ساکن نیمکره شمالی عموما در حال تجربه تابستانی بسیار گرم هستند. در این میان با توجه به مرگ ۶۰ هزار نفر در اروپا طی سال گذشته به دلیل گرمای شدید، یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی بر نیاز مبرم و فوری برای مقابله با بحران آب و هوا تاکید کرده است.

به گزارش سیناپرس، هانس کلوگه، مدیر منطقه‌ ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا روز سه ‌شنبه گفت: پیش بینی می کنیم تعداد مرگ و میر ناشی از گرمای شدید  سال به سال افزایش یابد.

در این میان مناطق خطرناک کنونی شامل جنوب و شرق اروپا می شود و سازمان بهداشت جهانی از مردم می خواهد که به طور منظم گزارش های آب و هوا را بررسی کرده، از دستورالعمل های بهداشتی محلی پیروی کنند و اطرافیان خود را در مورد خطرات بهداشتی مرتبط با آب و هوا مطلع کرده و اطلاعات مورد نیاز در این رابطه را از منابع معتبر دریافت کنند.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: فراتر از انطباق با واقعیت جدید گرما در تابستان امسال، ما باید به سال ها و دهه های آینده نگاه کنیم.در این میان نیاز مبرم و فوری به انجام اقدامات لازم در سطوح منطقه ای و جهانی برای مقابله موثر با بحران آب و هوا وجود دارد که تهدیدی جدی برای نژاد بشر به شمار می رود.

کلوگه معتقد است که در درازمدت، تصویب بیانیه بوداپست و انجام  اقدامات فوری و گسترده در مورد چالش های بهداشتی مرتبط با تغییرات آب و هوایی، آلودگی محیط زیست و غیره ضروری است. در اوایل ماه جاری سازمان بهداشت جهانی ، منطقه اروپایی را اولویت توجه قرار داده و پیش بینی می کند، تاثیرات گرم شدن هوا بر زندگی انسان بسیار طولانی خواهد بود. کارشناسان در این شرایط خواستار شناسایی راهی برای پرداختن به  تبعات بدترین تاثیرات تغییرات آب و هوایی بر سلامت و سیستم های بهداشتی شده اند.

به گزارش سیناپرس، کلوگ به طور ویژه معتقد است، این بیانیه جوانان را برای مشارکت در مبارزه با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین بسیج می کند، زیرا آنها واقعاً درگیر مسائل آب و هوایی هستند که از نسل های پیشین به ارث برده و از سوی دیگر نسل جوان اغلب مملو از ایده ها و راه حل های جدید هستند.

مدیر منطقه‌ ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا در پایان توضیحاتش افزود: اقدام در مورد تغییرات آب و هوا را نمی توان بر روی یک دولت یا حزب سیاسی خاصی پیش بینی کرد؛ این موضوع واقعاً باید یک موضوع غیر حزبی باشد که همه طرف های سیاسی از آن حمایت کنند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: english.news.cn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا