کشف فسیل 7/5میلیون ساله قدیمی ترین زرافه جهان

زرافه یکی از شگفت انگیز ترین جانوران کره زمین محسوب می شود که امروزه به طور طبیعی تنها در زیستگاه های آفریقا دیده می شود. این موضوع در حالی است که باستان شناسان در ترکیه موفق به شناسایی بقایای فسیل شده یک زرافه هفت و نیم میلون ساله شدند.

به گزارش سیناپرس، حفاری های باستان شناسی در محوطه ای پیش از تاریخی در سواحل سد یامولا در قیصریه ترکیه منجر به کشف شگفت انگیز فسیل استخوان اندام جلویی زرافه ای با هفت و نیم میلیون سال قدمت شد.

اوگوژان کویلو اوغلو (Oğuzhan Köylüoğlu)  متخصص انسان شناسی حاضر در این کاوش، در رابطه با فسیل فوق اظهار داشت: کار در این مکان در ۷ ژوئن آغاز شد و این تیم باستان شناسی نزدیک به ۳۰ فسیل در این منطقه پیدا کردند. در این منطقه به طور معمول فسیل های اسب ها و  نوعی گاو پیش از تاریخی به نام  bovidae  شناسایی می شد و کشف فسیل زرافه در منطقه آسیای صغیر بسیار غیر معمول است.

طی حفاری های جدید، باستان شناسان یک استخوان اندام جلویی را پیدا کردند که به خوبی حفظ شده ومتعلق به یک زرافه بود. کویلو اوغلو همچنین توضیح داد که آنها در مجموع ۶۱۲ فسیل در منطقه سد یامولا کشف کرده‌اند که شامل پروبوسیدین (بستگان فیل)، زرافه، اسب‌ها (خانواده اسب)، گاو، حیوانات گوشت ‌خوار و خوک می ‌شود.

از زمانی که در سال ۲۰۱۷ یک چوپان ساکن منطقه کوکاسینان تکه ‌ای از استخوان فسیل شده را در سواحل سد کشف کرد، کاوش‌ها در این منطقه آغاز شده و شش سال است که ادامه دارد.

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان در محل حفاری که در آن استخوان زرافه هفت و نیم میلیون ساله کشف شد، ۱۰ تا ۱۵ فسیل دیگر پیدا کرده‌ اند. مهمترین این یافته ها، استخوان اندام جلویی زرافه ای است که به طور طبیعی در حالت مفصلی حفظ شده است. فسیل این زرافه سالم و بدون شکستگی است.

کویلو اوغلو خاطرنشان کرد که ویژگی منحصر به فرد فسیل ‌های اسب های باستانی که آن ها کشف کرده ‌اند این است که این اسب ها سه انگشت دارند که آن ها را متمایز و متفاوت از اسب ‌های امروزی می‌ کند.به گزارش سیناپرس، این جانوران متعلق به گونه ای از اسب به نام  هیپاریون  است که هفت و نیم میلیون سال پیش تکامل یافته اند.

به گزارش سیناپرس، کویلو اوغلو در خاتمه توضیحاتش خاطرنشان کرد که یک تیم ۱۰ نفره در حفاری های این منطقه فعالیت و در ماه‌ های تابستان که امکان دسترسی به سایت وجود دارد، دانشجویان نیز به تیم ملحق می‌شوند و ما از روش‌ های جدیدی برای حفاری استفاده می کنیم.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: dailysabah

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا