راه‌ اندازی حداقل دو صندوق سرمایه خطر پذیر شرکتی تا پایان سال

رئیس پارک علم و فناوری البرز خبر داد: در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل دو صندوق سرمایه خطر پذیر شرکتی در پارک علم و فناوری البرز ایجاد شود.

به گزارش سیناپرس، مهدی عباسی، رییس پارک علم و فناوری البرز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز، صندوق پژوهش و فناوری استان و نخستین شهرک خصوصی غیر دولتی و صنعتی استان گفت: پارک علم و فناوری استان البرز ماموریت خود را ارتباط صنعت و دانش قرار داده است و افزود: این پارک آماده پذیرش و حضور صنایع در مجموعه یکصد هکتاری خود است.

وی از راه اندازی حداقل دو صندوق سرمایه خطر پذیر شرکتی تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: اولویت پارک علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش بنیان، شرکت های دانش بنیان و فناور با همکاری و همراهی بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: هدف از امضای این تفاهم نامه ارائه خدمات مالی و اعتباری، بازرگانی و خدمات مرکز توسعه و تولید قراردادی وینوا به واحدهای صنعتی، شرکت ها و فعالان اقتصادی عضو این شهرک صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری ماموریت خود را ارتباط صنعت و دانش قرار داده است گفت: این پارک آماده پذیرش و حضور صنایع در مجموعه یکصد هکتاری خود است.

رییس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به رشد جهش گونه پارک علم و فناوری البرز در دو سال گذشته گفت: توسعه زیر ساخت های فناورانه، استقرار بیش از 110 شرکت دانش بنیان و فناور و ایجاد مرکز وینوا که در سطح کشور به مدلی بومی برای توسعه مشارکتی با صنایع تبدیل شده است از موفقیت های شایان توجه پارک علم و فناوری البرز است.

عباسی تصریح کرد: استان البرز هم اکنون با دارا بودن 415 شرکت دانش بنیان رتبه چهارم کشوری را دارد و تلاش ما این است رتبه سوم شرکت های دانش بنیان در آینده نزدیک را کسب کنیم ، در همین جا باید اعلام کنم که فروش شرکت های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز به دو هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید و صادرات شرکت های دانش بنیان این مجموعه به هفت میلیون دلار افزایش یافت.

وی بر توسعه زیر ساخت های فناورانه اشاره و تاکید کرد: توسعه زیر ساخت های فناورانه و توسعه فضای استقرار شرکت های دانش بنیان و فناور و نیز شرکت های خلاق از اولویت های استان است و تحقق آن، حمایت مجموعه دستگاه های استان بویژه صنایع و شرکت های فعال در بخش خصوصی را طلب می کند.

وی همچنین بر راه اندازی پردیس فناوری و نیز انعقاد قرار دادهای توسعه فناوری با همکاری صنایع اشاره کرد و گفت: مر کز توسعه و تولید قراردادی وینوا نیز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی تجهیز شده و به مرور در اختیار فناوران و شتابدهنده ها و صنایع و مراکز تحقیق و توسعه کارخانجات قرار می گیرد.

گفتنی است امضای این تفاهم نامه ۳ جانبه ارزشمند در راستای ارتباط صنعت با دانش و توسعه علمی و اقتصادی استان در حاشیه جلسه مجمع عمومی سالیانه شهرک صنعتی هشتگرد که اعضای هئیت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان، فناوران و صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی حضور داشتند، برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا