راه اندازی راکتور همجوشی هسته ای جدید در کالیفرنیا

شرکت آمریکایی اوکلو که یک مجموعه پیشرو در فناوری شکافت هسته ای محسوب می شود، اعلام کرد که در تلاش برای توسعه یک منبع انرژی بدون انتشار آلاینده های جوی است. به همین دلیل این مجموعه برای افزایش رضایت مصرف ‌کنندگان و اجرای سیاست خدمات بازیافت سوخت هسته‌ای، با یک شرکت دیگر ادغام خواهد شد.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی شرکت  اوکلو Oklo خبر از راه اندازی یک راکتور همجوشی هسته ای جدید در کالیفرنیا داده و گفت: معتقد است تقریباً ۴۰ درصد از شرکت های Fortune 500 متعهد به آینده ای بدون آلایندگی هستند و تنها برای تولید برق حدود ۲ تریلیون دلار پیش بینی می شود.

این شرکت با اعلام ادغام با مجموعه AltC Acquisition Corp در بیانیه ‌ای گفت:  مجموعه اوکلو دو مسیر مکمل را برای رسیدگی به این تقاضا دنبال می ‌کند که شامل ارائه انرژی قابل اعتماد و در مقیاس تجاری به مشتریان بوده و همچنین فروش خدمات بازیافت سوخت هسته ‌ای مستعمل به بازار ایالات متحده را دنبال می کند.

سخنگوی اوکلو همچنین گفت: به دنبال فناوری قدرت شکافت هسته ای در مقیاس تجاری است و به همین دلیل در حال راه اندازی یک راکتور همجوشی هسته ای است. این نیروگاه از طریق یک پروژه به شبکه برق متصل شده و می ‌تواند از مجوز وزارت انرژی برای توسعه یک نیروگاه شکافت تجاری در مقیاس تجاری در آیداهو استفاده کند که می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به بهره ‌برداری برسد.

جاکوب دی ویته (Jacob DeWitte)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل اوکلو، گفت: هدف بلند مدت ما ساخت طیف گسترده ای از نیروگاه های شکافت پیشرفته، از جمله برنامه ها و طرح های کوچک و بزرگ و پروژه هایی است که از نظر اقتصادی رقابتی هستند.

شکافت هسته ای برای تولید نیرو از جمله رایج ترین اشکال انرژی هسته ای است. همجوشی یک فناوری نوظهور است که شامل ترکیب دو هسته اتمی سبک برای تشکیل یک هسته سنگین تر است که منبع تقریباً نامحدودی از انرژی را در این فرآیند آزاد می کند.

به گزارش سیناپرس، به همین دلیل شرکت اوکلو به دنبال تجاری سازی یک فناوری راکتور سریع است که با استفاده از سوخت هسته ای تازه و بازیافت شده می تواند تا ۱۵ مگاوات برق تولید کند.

مترجم: ندااظهری

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا