حمایت از راه‌اندازی پردیس مشترک دانشگاه محقق اردبیلی و پارک علم و فناوری

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حمایت از راه اندازی پردیس علم و فناوری مشترک میان دانشگاه محقق اردبیلی و پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد و گفت: از راه اندازی مراکز نوآوری دانشکده ای نیز حمایت می شود.

به گزارش سیناپرس اردبیل، دکتر امید رضایی فر، سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به ضرورت راه اندازی پردیس علم و فناوری مشترک میان دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان دانشگاه مادر استان و پارک علم و فناوری اردبیل تاکید کرد و گفت: در همین راستا حمایت های لازم در خصوص اختصاص اعتبار و فراهم نمودن تسهیلات لازم از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین می توان با همکاری استانداری و شهرداری ناحیه نوآوری در اردبیل راه اندازی کرد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص راه اندازی مراکز نوآوری دانشکده ای در دانشکده های دانشگاه ها خبر داد و افزود: شناسایی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی دانشجویان نیز در قالب طرح ملی ترویج کارآفرینی انجام خواهد گرفت.

وی به ضرورت تشکیل هسته های فناوری از پروپوزال های پایان نامه و رساله های دانشجویی تاکید و تصریح کرد: با تشکیل این هسته ها نیز از پایان نامه و رساله های دانشجویی حمایت خواهد شد.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس مرکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه ها را یادآور و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد، باید از آن به نحو احسن در راستای مباحث فناورانه و نوآورانه استفاده کرد.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر جزو دانشگاه های پیشرو بوده و با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در آن در حوزه نوآوری حرفی برای گفتن دارد؛ بطوریکه رتبه ۸ دانشگاه های جامع کشور را در حوزه فناوری و نوآوری در جدیدترین رتبه بندی ISC کسب کرده است.

وی به همکاری مشترک دانشگاه محقق اردبیلی و پارک علم و فناوری اردبیل تاکید کرد و افزود: این دو مجموعه در کنار همدیگر بوده و می توانند از امکانات هم استفاده نمایند؛ در همین راستا پردیس علم و فناوری مشترک میان دانشگاه محقق اردبیلی و پارک علم و فناوری اردبیل نیز راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ظرفیت های موجود در معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، خواستار حمایت های لازم این معاونت از فعالیت های فناورانه دانشگاه محقق اردبیلی شد.

نعمت هدایت رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه مدیریت دانشگاه طی یک سال گذشته اهتمام ویژه ای برای موضوع فناوری در دانشگاه گذاشته است، گفت: طی این مدت ارزیابی و پایش شرکت های مستقر انجام شده است.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت های دانش بنیان این مرکز طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد شرکت های دانش بنیان این مرکز طی یک سال گذشته از ۷ شرکت به ۱۴ شرکت رسیده و پرونده ۱۰ شرکت نیز برای دانش بنیان شدن در مرحله ارزیابی است.

رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به راه اندازی مدرسه کسب و کار در این مرکز، گفت: خانه فناوری رباتیک و هوش مصنوعی نیز راه اندازی شده در مسابقات رباتیک برای دانش آموزان و دانشجویان در فصل جاری برگزار خواهد شد.

وی برگزاری رویداد ارائه نیازهای فناورانه اولویت دار صنعت استان اردبیل(Revers Pitch)، رویداد فناورانه INOTEX ۲۰۲۳ شمال غرب کشور و رویداد تاثریا به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و ادامه داد: طراحی فضای کار اشتراکی در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده و برای عملیاتی کردن آن نیازمند حمایت های مالی وزارت علوم هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا