درخشش دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی موضوعی ISC در سال ۲۰۲۲

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از قرار گرفتن نام دانشگاه سمنان در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی ISC در سال ۲۰۲۲ خبر داد.

دکتر محمدحسین احسانی امروز ۱۱ تیرماه با اعلام این خبر گفت: در این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان موفق شد، در رشته مهندسی عمران که ۱۵دانشگاه کشور در این رتبه ­بندی حضور دارند، جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ سال گذشته خود را حفظ نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: در رشته مهندسی مکانیک که ۲۳ دانشگاه کشور در این رتبه­ بندی حضور دارند، دانشگاه سمنان توانست با ارتقای رتبه خود در این حوزه نسبت به سال گذشته که (۴۵۰-۴۰۱ ) بود جایگاه ۴۰۰-۳۵۱ جهانی را به دست آورد.

دکتر احسانی تصریح کرد: در حوزه مهندسی و فناوری که در رشته های متنوعی تقسیم بندی می شود، دانشگاه سمنان در رتبه بندی صورت پذیرفته، مجدداً جایگاه (۷۰۰-۶۰۱) را در میان ۱۶دانشگاه حاضر از کشور کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خاطر نشان کرد: در رشته موضوعی مهندسی مواد که در مجموع  ۱۴ دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند، دانشگاه سمنان موفق شد همانند سال گذشته رتبه (۷۰۰-۶۰۱)  را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه های ایرانی حاضر در این رتبه بندی، سال گذشته  ۴۲ دانشگاه بود، اظهار کرد: در رتبه‌­بندی موضوعی ۲۰۲۲ISC تعداد دانشگاهها افزایش یافت و به ۴۴ دانشگاه رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا