آیین نامه جشنواره ملی رویش بازنگری شد

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره رویش عرصه حضور و ارائه آثار و دستاوردهای دانشجویی و زمینه تجلی توانمندی‌ها و قابلیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری است.

مهدی بادپا، مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در تشریح آیین نامه جشنواره ملی رویش پس از بازنگری، گفت: استفاده مشورتی از صاحب نظران و فعالان حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و بهره مندی از نظرات سازنده آنان جهت بروزرسانی آیین نامه ها برای ارتقاء فعالیت های فرهنگی و اجتماعی موثر خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی باید متناسب با شرایط زمانی مورد بازنگری قرار گیرند، تاکید کرد: مبنای اصلاح آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی بر اساس اصل انطباق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها با قوانین بالادستی است.

بادپا ادامه داد: در خصوص اصلاح آیین نامه ها، قانون بالادستی وجود دارد که باید با آن هماهنگی صورت گیرد، و این قانون ضوابط ناظر مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۷ است که تاکنون نیز این مصوبه قطعی و لازم‌الاجرا است.

وی یکی از اهداف برگزاری جشنواره رویش را شناساندن و معرفی ظرفیت کانون های فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: شناسایی و معرفی استعدادهای دانشجویی و تشویق و ترغیب آنان به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف این جشنواره است.

بادپا تصریح کرد: در آیین نامه بازنگری شده جشنواره رویش، ارکان جشنواره ارتقاء یافته و از ظرفیت کارشناسان کانون های فرهنگی و هنری در بخش های اجرایی و داوری استفاده گردید.

وی ادامه داد: به منظور مشارکت و کمک به برگزاری بهتر این جشنواره، حضور دانشجویان در بخش اجرایی این جشنواره پررنگ تر شده است.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: برنامه ها و ایده ها با شاخص کاربردی و خلاقانه بودن و روزآمدی و اثربخشی مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه ها و ایده هایی که در حوزه کارآفرینی و اشتغال و مسئولیت اجتماعی دانشگاه باشند دارای امتیاز ویژه ای خواهند بود.

وی به جایزه جهادگر آسمانی حسین علی مرادی اشاره کرد و گفت: این جایزه به منظور ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی در دانشگاه ها از یک سو و تجلیل از دانشجویان  وگروه‌های فعال در این حوزه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یکی از مصادیق مسئولیت اجتماعی را انجام فعالیت های داوطلبانه بیان کرد و گفت: به منظور ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی در دانشگاه ها دوره های آموزشی و گفتگوی تخصصی دانشجویی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: به منظور بهره مندی از نظرات و آراء کارشناسان و دانشجویان فعال در کانون های دانشجویی و همچنین برگزاری هر چه بهتر جشنواره رویش، کمیته ای مشورتی از فعالین کانون ها تشکیل می‌شود. 

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با هدف شناسایی و حمایت بیشتر از کانون های فعال، از تعداد کانون‌های برگزیده بیشتری در جشنواره رویش، تقدیر و تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا