اینستاگرام ورزشی ایرانی در راه است

محققان یک شرکت استارتاپی یک نرم افزار ورزشی طراحی کرده اند که می تواند ارتباط ورزشکاران و مربیانشان را در مواقع دور از باشگاه راحت تر کند.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر، در باشگاه های ورزشی معمولا مربیان تمرین های ورزشی مربوط به ورزشکاران را روی کاغذ می نویسند که احتمال گم شدن و پاره شدن آن وجود دارد یا این که از آن برگه عکس می گیرند و برای آنها ارسال می کنند. در این میان شاگردان در صورتی که چگونگی انجام حرکات را ندانند، با مشکل مواجه شده و باید با مربی خود تماس بگیرند.

شرکت «وادکس» به عنوان یک شرکت ثبت شده زیست بوم خلاق تحت پوشش پارک علم و فناوری مازندران فعالیت می کند. به گفته رضا دهقان زاده، مدیرعامل این شرکت، نرم افزار ورزشی «وادکس» در قالب یک پلتفرم ورزشی ارتباط مربیان با ورزشکاران را راحت تر می کند. در این اپلیکیشن، مربی با مدیریتی مناسب یک برنامه ورزشی می سازد و طراحی و آن را با نام کاربری خود منتشر می کند. به این ترتیب می تواند این برنامه ورزشی را مانند پست های اینستاگرام برای شاگردان خود فوروارد کند.

نرم افزار وادکس

او ادامه می دهد: شاگردان مربی هم برنامه های ورزشی را در قالب همین پلتفرم به صورت دیجیتال شده، مرتب و زیبا مشاهده می کنند. حتی اگر فرد نتواند یک حرکت ورزشی را انجام دهد، با کلیک روی آن، قادر خواهد بود آموزش انجام آن حرکت را به طور جامع و کامل مشاهده می کند. فرد همچنین می تواند در روزهای هفته ورزش ها و تمرین ها را ذخیره کند و حتی می تواند بعد از اتمام تمرین ها، آن تمرین را به صورت پست در حساب کاربری خود در پلتفرم «وادکس» منتشر کند. سایر افراد هم می توانند روی آن نظر دهند و لایک کنند.

دهقان زاده، پلتفرم «وادکس» را به نوعی یک شبکه اجتماعی ورزشی می داند که شباهت زیادی به اینستاگرام دارد که به عنوان یک شبکه اجتماعی، افراد معمولا روزمرگی های خود را در آن به اشتراک می گذارند و «وادکس» هم به سمتی حرکت می کند که به یک شبکه اجتماعی ورزشی تبدیل شود.

مدیر این شرکت با تأکید بر این که این نرم افزار برای اولین بار به این شکل در ایران تولید شده گفت: نمونه های مشابه آن در دنیا وجود دارند که ما با آنها در رقابت هستیم اما نسبت به بقیه، مزیت های رقابتی خوبی داریم؛ به عنوان مثال، اپلیکیشنی که ما طراحی کرده ایم به اصطلاح open source است و هر کاربری می تواند داخل آن برنامه تمرینی بسازد و آن برنامه تمرینی ساخته شده مانند فیلم های یوتیوب در اینترنت می چرخد.

دهقان زاده عنوان می کند: این اپلیکیشن در حال حاضر منتشر شده و برای سیستم عامل های اندروید در بازار، مایکت و گوگل پلی قابل دسترسی است. برای کاربران iOS هم در اپ استور قابل دسترس است و دانلود آن به صورت رایگان قابل استفاده است.گفتنی است، زمانی افراد باید برای استفاده از «وادکس» پول بپردازند که مربی یک باشگاه، یک برنامه ورزشی را با دریافت وجه در اختیار کاربران و شاگردان خود قرار می دهد.

گزارش:ندااظهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا