موتورسیکلت اسپورت برقی وییتنامی، زیبا و سریع

در سال‌های اخیر انواع و اقسام مفاهیم جدید و هیجان‌انگیز از وسایل دوچرخ برقی معرفی شده است. در واقع، می توان گفت که بسیاری از این مفاهیم راه را برای آینده وسایل نقلیه دو چرخ، به ویژه آنهایی که عملکرد بالا و لذت را در پکیج خود دارند، هموار می کنند. با این حال، در حال حاضر، این مفاهیم دقیقاً به این شکل باقی مانده اند: تمرین‌هایی در طراحی و مهندسی که به دنبال فراتر رفتن از مرزهای محدودیت‌های ممکن در ساخت موتورسیکلت های برقی هستند.

به گزارش سیناپرس، تقریباً همه موتورسیکلت‌های موجود در بازار کنونی به عنوان یک کانسپت یا مفهوم شروع به زندگی کرده‌اند، و فناوری‌ای که در دوچرخه‌ها و موتورسیکلت های برقی امروزی یافت می‌شود حدود یک دهه پیش عجیب و غریب تلقی می‌شد. به این ترتیب، مهم است که در مورد آنچه در آینده در انتظار شماست، ذهنی باز داشته باشید. برای مثال استارتاپ ویتنامی Nuen، برداشت نسبتاً جالبی از موتورسیکلت های برقی فردا دارد. مدل مفهومی آن، NU-E، همه چیز را به نفع کارایی و عملکرد ساده نگه می‌دارد.

NU-E هنوز در مرحله توسعه است و طراحی آن ممکن است قبل از شروع تولید به طرز چشمگیری تغییر کند، زیرا تا کنون تصاویر بسیار اندکی از این مدل به بیرون درز کرده است. با این حال، در حال حاضر، کانسپت NU-E از طراحی آینده نگر و اسپرت برخوردار است. NU-E راکبش را در یک حالت نشسته­ی بسیار تهاجمی سوار بر خود می کند، فرمانی به جلو کشیده شده و جای پاهای عقب نزدیک به هم که سواری بسیار تهاجمی دارد.

با این حال، این یک موتورسیکلت سوپراسپرت نیست، زیرا فاقد برخی از ملزومات یک سوپر اسپرت حقیقی است. این دوچرخه زیبایی فوق‌العاده مینیمالیستی دارد و تمام اجزای داخلی آن در زیر صندلی پنهان شده است، دقیقا جایی که انجین یک موتور سیکلت احتراق داخلی در آنجا قرار می‌گرفت.

عملکرد تئوری این موتور سیکلت نیز به همان اندازه چشمگیر است. این وسیله توسط یک موتور الکتریکی با حداکثر توان 10 کیلووات یا حدود 13.4 اسب بخار نیرو می گیرد. در حالی که این مقدار ممکن است زیاد به نظر نرسد – شبیه به موتور سیکلت های 125 سی سی بنزینی خودمان – مهم است که توجه داشته باشید که موتورهای الکتریکی حداکثر قدرت و موج گشتاور را در سراسر محدوده دور تولید می کنند، برخلاف موتورهای احتراق داخلی که فقط حداکثر قدرت و گشتاورشان را در محدوده دور موتوری خاص تولید می کنند.

به این ترتیب، موتورسیکلت‌های برقی واکنش بسیار دقیقی دارند و توانایی بهینه‌سازی قدرت برای عملکرد بیشتر را دارند. در واقع، شرکت سازنده ادعا می کند که NU-E می تواند به حداکثر سرعت 94 مایل در ساعت یا 150 کیلومتر در ساعت برسد.

در مورد سایر ویژگی‌های دوچرخه، این دوچرخ برقی از اجزای سیستم تعلیق KTech و EMC و همچنین سخت‌افزار آی آر اس برای ترمزها استفاده می‌کند. کار جالب دیگری که تولید کننده انجام داده است وجود مجموعه نمایشگر اطلاعات موتورسیکلت یا عدم وجود آن است. به گزارش سیناپرس، برای NU-E، گوشی هوشمند موتورسوار به عنوان صفحه نمایش اطلاعات موتورسیکلت عمل خواهد کرد، و در این مدل نمونه اولیه، از طریق یک پایه ی چهار قفله، احتمالاً با شارژر بی‌سیم، روی کُرپی فرمان موتورسیکلت سوار می‌شود. این راه حل ساده نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه ظاهر وسیله را نیز بسیار مینیمال می کند.

به گزارش سیناپرس، کانسپت موتور سیکلت برقی Nuen NU-E تنها 160 کیلوگرم وزن دارد که برای موتورسیکلت برقی با این نسبت ها به طرز شگفت انگیزی سبک است. به لطف این وزن سبک، NU-E نه تنها سریع است، بلکه از باتری خود نیز به خوبی استفاده می کند، به طوری که Nuen ادعا می کند این مدل با یک بار شارژ مسافتی بالغ بر 301 کیلومتر را در بزرگراه طی می­کند.

مترجم: محمد زارعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا