رکورد سرعت در خودروهای اسپرت دوباره شکسته شد

رسیدن از سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و بازگشت به حالت سکون در سرعت صفر در سریع ترین زمان ممکن، به معیاری داغ برای شتاب گیری و ترمز برای سریع ترین ابرخودروهای جهان تبدیل شده است. این موضوع فقط یک آزمایش قدرت موتور و ترمزگیری نیست، بلکه یک آزمایش شدید برای کنترل کشش، ABS، آیرودینامیک فعال و سیستم‌های تعلیق است.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از ابرخودروهای چند میلیون دلاری روی زمان پیست های مسابقه متمرکز نیستند، اما بیش از ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت را ارائه می دهند. از آنجایی که این خودروها به جای ماهرترین رانندگان جهان، توسط هر کسی که بتواند آنها را بخرد، هدایت می ‌شوند، شرکت‌هایی که آنها را می‌ سازند، موظف اند شتاب‌گیری شدید، سرعت‌های بالا و ترمزهای شدید را آسان، ایمن و کامپیوتری کنند تا خودرو تا حد امکان کنترل شود.

در سال ۲۰۱۷، بوگاتی چیرون پیشرفته، زمان ۴۲ ثانیه را برای تست ۰-۴۰۰-۰ ثبت کرد. تنها شش سال بعد، دو خودرو از سریع‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۲ ثانیه اختلاف این رکورد را ثبت کردند. رکورددار این تست ریماک نورا تمام الکتریکی ۱۹۱۴ اسب بخاری بود که این رکورد را در یک روز در ماه می شکست.

اما رکورددار جدید این تست سرعت کونیگزگ رگرا (Koenigsegg Regera) که یک ابر خودروی هیبریدی لوکس ۱۸۰۰ اسب بخاری که از یک گیربکس تک سرعته فوق العاده مستقیم استفاده می کند، آخرین رکورد خود را با ۳۱٫۴۹ ثانیه ثبت کرد.

به نظر می رسد روز بزرگ ریماک در ماه مه باعث شد تا کریستین فون کونیگزگ، مردی که بهترین نام را در این تجارت دارد، سعس کند تا دوباره یک رکورد ایجاد کرده و اختلاف بیشتری با سایر رقبا ایجاد کند.

این تلاش ارزش انجام دادن را داشت چراکه کونیگزگ رگرا در ۲۰٫۶۸ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت رسید و ۸٫۱۳  ثانیه بعد به توقف کامل رسید تا رکورد ۲۸٫۸۱ را ثبت کند.

پیشرانه‌های تمام الکتریکی شتاب شدیدی را ارائه می ‌دهند، در حالی که موتورهای احتراقی معمولاً با بالا رفتن سرعت به بهتر عمل می ‌کنند.

کونیگزگ کمی از هر دو را در مدل رگرا دارد چراکه که از شنت الکتریکی به ارزش ۷۰۰ اسب بخار استفاده می کند تا آن را به حرکت درآورد و سپس یک موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو با قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار به آن اضافه می کند که مستقیماً به چرخ های عقب متصل می شود که به سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعت می رسد.

به گزارش سیناپرس، کریستین فون کونیگزگ (Christian von Koenigsegg) ابداع کننده سیستم تحرک مستقیم کونیگزگ و سرپرست تیم مهندسی پیشرفتهٔ این خودرو برای مدل رگرا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این رکورد خاص برای کونیگزگ معنی زیادی دارد، زیرا رکوردی است که تمام جنبه های عملکرد فوق العاده را پوشش می دهد. این رکورد نه تنها گواهی بر طراحی جاودانه کونیگزگ، بلکه به مهندسی و فناوری است که بسیار جلوتر از زمان خود است. این دستاورد من را بسیار مفتخر می کند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: Koenigsegg

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا