یافته های جدید محققان آمریکایی
تومورهای سرطان پستان چگونه از حملات ایمنی فرار می کنند؟

در سرطان پستان، غدد لنفاوی که بخش مهمی از سیستم ایمنی هستند، معمولا اولین محل انتشار سرطان محسوب می شوند و از اینجا سلول های سرطانی می توانند به سایر قسمت های بدن مانند مغز، ریه، کبد و استخوان ها گسترش یابند.

به گزاررش سیناپرس.، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) در مطالعه اخیر خود، به بررسی این موضوع پرداختند که سلول ‌های سرطانی  چگونه پاسخ ‌های ایمنی ضد سرطانی در غدد لنفاوی را دور می زنند تا زنده مانده و گسترش یابند. این یافته ها می توانند به طراحی و توسعه استراتژی های جدیدی برای جلوگیری از سرکوب سیستم ایمنی و در نتیجه مبارزه با سرطان منجر شوند.

جهش در DNA می تواند سلول های طبیعی پستان را به سلول های سرطانی تبدیل کند.به گزارش سیناپرس، عواملی مانند ژنتیک و سبک زندگی در ایجاد این سرطان نقش دارند اما هنوز مشخص نیست که این عوامل خطر،
دقیقا چگونه بر احتمال ابتلا به سرطان پستان تاثیر می گذارند.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی، الگوهای بیان ژن تک تک سلول ‌های سرطانی که در بافت پستان ساکن بودند یا به غدد لنفاوی گسترش یافته بودند را در یک مدل موش سرطان پستان تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج این تلاش ‌ها نشان داد: برخی از سلول ‌های سرطان پستان در غدد لنفاوی، بیان ژن ‌های کد کننده پروتئین MHC-II، که در ایجاد پاسخ ایمنی نقش دارند را افزایش می دهند. با این حال، سلول‌ های سرطانی MHC-II+ فاقد مولکول ‌هایی هستند که به سلول ‌های ایمنی در مورد خطر هشدار می ‌دهند.

محققان توضیح دادند؛ حذف ژن MHC-II در سلول های سرطانی، می تواند باعث کاهش متاستاز سرطان به غدد لنفاوی شود.

دانشمندان افزودند، یافته‌ های ما با پیامدهای مفیدی برای توسعه درمان ‌های مؤثر به منظور هدف قرار دادن متاستازهای غدد لنفاوی، جلوگیری از گسترش سرطان به سایر اندام‌ ها و بازگرداندن ایمنی ضد تومور در غدد لنفاوی همراه هستند.

به گزارش سیناپزس، یافته های تحقیقاتی در مجله Journal of Experimental Medicine منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه