متروبایک، موتورسیکلت برقی جدید با صدای موتورسیکلت های بنزینی!

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که ترکیب طراحی یک موتورسیکلت کافه ریسر قدیمی، یک موتورسیکلت اروپایی و یک موتورسیکلت برقی جدید و به روز چه شکلی می شود، احتمالا چیزی شبیه به موتورسیکلت برقی مترو بایک را تصور کرده باشید. تولید شده در کارگاهی که توسط دو دوست (و مهندس) در هامبورگ آلمان تاسیس شده است، کاملاً مطمئنیم که بگوییم قبلاً هرگز موتورسیکلتی برقی مانند این را ندیده اید.

به گزارش سیناپرس، در حالی که این وسیله یک موتورسیکلت شهری است، اما به وضوح یک موتور سیکلت شهری با حس کاملاً مشخصی از سبک خاص خود است. ترکیب زیبایی‌شناسی کلاس کافه ریسر ها با عناصر مدرن مانند داشبورد دیجیتال، چراغ‌های عقب و چراغ‌های راهنما کاملاً یکپارچه (و کوچک) و قطعه چوبی دُم، و همچنین زین دوخته شده با دست و دستگیره‌های منطبق، یک اثر منحصر به فرد و جذاب است.

مترو بایک به عنوان نقطه قوت خود، دارای یک ویژگی است که بسیاری از افراد موتور سیکلت های الکتریکی را به خاطر نداشتن آن مورد انتقاد قرار می دهند: صدای موتور! با استفاده از یک ماژول صوتی شبکه کنترل کننده (CAN)، مترو بایک استوک دارای یک پروفایل صدای واحد است که از یک موتور، موتور سیکلت احتراقی ساده تقلید می کند. با انتخاب بسته چندصدایی (با هزینه اضافی بصورت آپشن موجود است) به هشت صدای مختلف از جمله صدای موتور خودرو وی6، وی8 و وی10 دسترسی خواهید داشت. صداهای تعویض دنده نیز در برخی از بسته های صوتی گنجانده شده است.

و اما جزئیات این وسیله نقلیه

مترو بایک یک موتورسیکلت الکتریکی است که از یک موتور دو کیلوواتی DC بدون جایروبک استفاده می‌کند که 2.72 اسب بخار قدرت دارد. اوج قدرت توسط سازندگان آن 7 کیلو وات یا حدود 9.3 اسب بخار ارزیابی شده است. شاسی از یک موتور سیکلت Puch AX 40 ساخته شده است، در حالی که دوشاخه کمک فنر جلو یک واحد وارونه از موتورسیکلت آپریلیاRS  125 است.

به گزارش سیناپرس، این موتورسیکلت روی یک جفت رینگ و طوقه پره‌دار 17 اینچی که در لاستیک‌های یکپارچه و تیوب لس کندا پیچیده شده‌اند، حرکت می کند. ترمزهای دیسکی جلو و عقب نیز در مواقع لازم موتورسیکلت را متوقف می کنند.

باتری این موتورسیکلت واحدی است که مترو بایک می گوید «از صنعت خودرو بازیافت شده است»، اما جزئیات بیشتری در مورد این فرآیند بازیافت ارائه نمی دهد. این یک سلول باتری با ترکیب اکسید منگنز لیتیوم نیکل با برد ادعایی حدود 60 کیلومتر به ازای هر بار شارژ کامل است، که نسبت به رقبای دیگر، عددی متوسط است.به گزارش سیناپرس، این باتری قابل جابجایی است و به تنهایی 11.8 کیلوگرم وزن دارد. همچنین می توانید یک باتری یدکی برای شارژ نگه داشتن و تعویض آن در زمان دلخواه خریداری کنید.

ارتفاع زین راکب 770 میلی متر از سطح زمین است. وزن کل مترو بایک نیز 76 کیلوگرم با احتساب باتری است.

همچنین حداکثر سرعت این وسیله نقلیه به 49.5 کیلومتر در ساعت محدود شده است که البته با توجه به پیک قدرت این محصول، بعید از بدون محدودیت نیز بتواند سقف سرعتی خیلی بیشتری از عدد محدود شده اعلامی داشته باشد. زمان شارژ باتری نیز با استفاده از یک پریز استاندارد سه تا چهار ساعت است.

به گزارش سیناپرس، سایر ویژگی های این محصول عبارتند از؛ تراشه شناسایی RFID بدون کلید که قفل موتور سیکلت شما را باز می کند، سرعت سنج دیجیتال با صفحه نمایش لمسی، یک نیمکت چوبی جامد در انتهای زین که می توانید با روکش صندلی دلخواه خود (و دستگیره های حکاکی شده متناسب) و دو آینه جانبی آن را تکمیل کنید.

گزینه های قابل سفارش نیز عبارتند از ؛ ردیاب GPS به عنوان یک دستگاه ضد سرقت، آرم “تانک” روشن شونده، نصب بسته شبیه ساز چند صدایی اگزوز، استفاده از چرخ دنده های آلومینیومی برس خورده به جای دنده های پلاستیکی استاندارد، نصب صندلی کامل چرمی، استفاده از روکش های خاص و غیره. هر مترو بایک با دست و با همکاری و نظارت خریدار ساخته می شود.

فقط 50 دستگاه از این مترو بایک در سری اولیه Founders Edition S ساخته خواهد شد که قیمت آنها از 7749 یورو شروع می شود، به علاوه هزینه های اضافی برای هر یک از آپشن های موجود و قابل تنظیم.

به گزارش سیناپرس، به نظر می رسد مترو بایک در حال حاضر فقط این موتورسیکلت های برقی سفارشی را در آلمان ارائه می کند و آنها برای سوار شدن با گواهینامه رانندگی معمولی در آن کشور در دسترس هستند، که طبیعتاً یک نکته جذاب است. در آینده ممکن است این موتور سیکلت زیبا در سایر کشور ها نیز عرضه شود.

مترجم: محمد زارعلی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا