رپورتاژ آگهی؛
چه مواردی کیفیت چمن مصنوعی را تعیین می کند؟

چمن مصنوعی یک بستر همیشه سبز است که نسبت به چمن طبیعی از دوام و عمر بالاتری برخوردار بوده و نیاز به کارهای مراقبتی مانند آبیاری، سم‌پاشی و هرس و … ندارد. برای خرید بهترین نوع چمن مصنوعی، عواملی وجود دارد که با بررسی و توجه به آنها در زمان خرید می‌توانید چمن مصنوعی با کیفیت را انتخاب و خریداری کرد.

بررسی عوامل تعیین کننده کیفیت چمن مصنوعی

عوامل مختلفی وجود دارند که بر مرغوبیت و کیفیت محصول نهایی شما تأثیر ‌گذار است. چمن‌های مصنوعی در مدل‌های متنوع توسط برندهای مختلف تولید و عرضه می‌شوند. به همین دلیل آگاهی نسبت به عوامل مؤثر بر کیفیت چمن مصنوعی برای انتخاب بهترین و با کیفیت‌ترین چمن ضروری است. در ادامه به مهم‌ترین عوامل مؤثر بر کیفیت چمن مصنوعی اشاره می کنیم:

1.     مقاومت چمن مصنوعی

منظور از مقاومت در چمن مصنوعی، میزان دوام و آسیب‌پذیری آن در برابر عوامل محیطی مختلف است. در واقع هر چه چمن مصنوعی بتواند در برابر عوامل محیطی مقاومت بیشتری داشته باشد، نشان دهنده کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتر آن است. از جمله عوامل محیطی اثرگذار بر چمن مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوبت: در تولید و ساخت چمن مصنوعی از پلیمرهای پلی‌ اتیلن، پلی پروپیلن، پلی اورتان و … استفاده می‌شود. این مواد به صورت ذاتی مقاوم در برابر آب و رطوبت بوده و وارد واکنش با آن نمی‌شوند.
  • گرما: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند باعث نرم و منعطف شدن الیاف چمن مصنوعی شود و استحکام آن‌ها را کاهش دهد، گرما است. مقاومت الیاف چمن مصنوعی در برابر گرما باعث می‌شود که خاصیت ارتجاعی آن حفظ شده و برای مدت زمان بیشتری استحکام خود را حفظ کند.
  • مواد شیمیایی: آلودگی هوا که از اشتعال سوخت‌هایی مانند نفت و بنزین و … به وجود می‌آید در اثر ترکیب با باران، باعث بارش باران‌های اسیدی می‌شود. این باران‌ها جزو عواملی هستند که در دراز مدت می‌تواند باعث تغییر رنگ و کاهش کیفیت الیاف چمن مصنوعی شود. هر چه الیاف چمن مصنوعی مقاومت بالاتری در برابر تأثیر مواد شیمیایی داشته باشد،‌ نشان دهنده کیفیت بالای آن‌ است.
  • نور خورشید: با توجه به اینکه چمن مصنوعی به صورت مداوم در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، اشعه فرابنفش موجود در پرتوهای خورشید می‌تواند به مرور زمان باعث وارد شدن آسیب به الیاف چمن مصنوعی شود. به همین دلیل مقاومت الیاف این محصول در برابر نور خورشید یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در زمان خرید و انتخاب چمن مصنوعی باید مورد توجه قرار گیرد.

2.     استحکام بالا

یکی دیگر از عوامل مهمی که علاوه بر ظاهر چمن مصنوعی باید در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد، استحکام و دوام بالای آن است. منظور از استحکام در چمن مصنوعی، مدت زمانی است که الیاف چمن زیبا و سرحال باقی می‌ماند و ظاهر روز اول خود را حفظ می‌کند.

استحکام و دوام چمن مصنوعی یکی از عواملی است که به شکل و ضخامت الیاف آن بستگی دارد. امروزه تولید کنندگان چمن مصنوعی به جای استفاده از الیاف صاف، از الیاف شبیه به حرف V انگلیسی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود، ظاهر چمن طبیعی‌تر بوده و همچنین مقاومت آن به مراتب بیشتر شود.

3.     الیاف نرم

یکی از ویژگی‌هایی که افراد در زمان خرید چمن مصنوعی بیش از همه مورد توجه قرار می‌دهند، نرمی الیاف آن است. به طوری که همواره به دنبال خرید نوعی از چمن مصنوعی هستند که از لحاظ نرمی الیاف بسیار نزدیک به چمن طبیعی باشد.

معمولا چمن‌های مصنوعی که دارای الیاف با ارتفاع بیش از 25 میلیمتر هستند، نرمی بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند. البته یکی دیگر از مواردی که در نرمی و لطافت الیاف چمن مصنوعی نقش دارد، برش عرضی الیاف است. همانطور که اشاره شد، برای افزایش دوام و استحکام چمن مصنوعی، تولید کننگان از الیاف شبیه به حروف V یا W استفاده می‌کنند که این امر باعث می‌شود از میزان نرمی و لطافت چمن تا حدودی کاسته شود.

4.     سطح زیرین چمن

سطح زیرین چمن مصنوعی به سطحی گفته می‌شود که الیاف به آن دوخته می‌شوند. البته منظور از سطح زیرین در اینجا با زیرسازی در زمان نصب چمن مصنوعی متفاوت است. برای تولید چمن مصنوعی ارزان قیمت برخی تولید کنندگان محصولی را تولید می‌کنند که تنها دارای یک لایه زیرین هستند که الیاف به آن دوخته شده است.

خرید چمن مصنوعی با کیفیت

هر چند استفاده از چمن مصنوعی در مکان های مختلف نسبت به چمن طبیعی مزیت‌هایی به همراه دارد، اما کیفیت چمن مصنوعی عامل مهمی است که در دوام و ماندگاری آن در برابر عوامل محیطی مختلف مؤثر خواهد بود. دلایل متعددی وجود دارد که در تعیین کیفیت یک چمن مصنوعی نقش بسزایی ایفا می‌کند که باید در زمان خرید چمن مصنوعی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان بهترین چمن مصنوعی از نظر کیفیت و دوام تهیه کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا