یافته های جدید محققان ژاپنی نشان داد؛
کشف تازه ای از باکتری هایی که باعث مسمومیت غذایی می شوند

اخیراً باکتری پروویدنسیا، که در بیماران مبتلا به گاستروانتریت مشاهده می شود، مشابه گونه های باکتری اشریشیا کلی O157 و سالمونلا، به عنوان یکی از عوامل مسمومیت غذایی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس، گاستروانتریت، نوعی بیماری التهابی معده و روده است که می تواند در اثر یک ویروس، باکتری یا انگل ایجاد شود. از شایع ترین علائم این بیماری می توان به تهوع، استفراغ، تب، اسهال، گرفتگی شکم و درد اشاره کرد.

مسمومیت غذایی می ‌تواند برای کودکانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، کشنده باشد؛ زیرا با علائمی از جمله اسهال و کم ‌آبی شدید همراه است. بنابراین روشن شدن منبع عفونت و عوامل بیماری ‌زای پروویدنسیا، می تواند نقش مهمی در طراحی و ایجاد رویکرد‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از مسمومیت داشته باشد.

یک تیم تحقیقاتی به رهبری محققان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا، تعیین کرده است که چگونه ژن های بیماری زا در برخی از گونه های پروویدنسیا منتقل می شوند. این گروه همچنین دریافت، برخی از این ژن های بیماری زا، به سایر سلول های باکتریایی متعلق به انتروباکتریاسه نیز منتقل می شوند.

انتروباکتریاسه، خانواده عظیمی از باکتری ها هستند که می توانند طیف وسیعی از بیماری های مختلف را در بدن ایجاد کنند. اشریشیا کلی، سالمونلا و شگیلا، از مهمترین گونه های این خانواده بزرگ به شمار می روند.

دانشمندان اظهار داشتند: ما معتقدیم که یافته های این مطالعه می توانند بینش های جدیدی را در رابطه با شناسایی مسیرهای عفونی گونه های پروویدنسیا و توسعه رویکردهای جدید برای پیشگیری از مسمومیت غذایی ارائه دهند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Infection and Immunity منتشر شده اند.

مترجم: سنا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا