مرگ غیر عادی میلیون ها ماهی در سواحل تگزاس

طی روزهای گذشته مقامات ایالت تگزاس در آمریکا با پدیده ای عجیب مواجه شده اند. بر این اساس اعلام شد، هزاران هزار قطعه ماهی های مرده به ساحل آمده و شرایط عجیبی را رقم زده اند. مدیران ایالات تگزاس تلاش می کنند دلیل این بحران زیست محیطی را شناسایی کرده و اقدامی سریع برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط انجام دهند.

به گزارش سیناپرس، طی بیست و چهار ساعت گذشته سواحل تگزاس از اجساد میلیون ها قطعه ماهی مختلف پوشانده شد که دلیل مرگ آن ها مشخص نیست. با توجه به گرمای هوا، این ماهی ها به سرعت در حال فاسد شدن بوده و شرایط در صورت عدم واکنش سریع می تواند بحرانی شود.

گزارش ها نشان می دهد: شرایط ساحل Quintana در منطقه برازوریا از زمان آغاز این رویداد در روز جمعه، بسیار بحرانی تر بوده و عملیات پاکسازی سواحل در حال انجام است.

طبق بیانیه مرکز پارک ‌ها و حیات ‌وحش تگزاس ، محققان تشخیص داده‌اند که دلیل مرگ این ماهی ها  ناشی از یک رویداد خاص است که بر اساس آن میزان  اکسیژن محلول در آب پایین آمده است. این موضوع معمولا با افزایش دمای آب مرتبط بوده و در نتیجه اگر اکسیژن کافی در آب وجود نداشته باشد، ماهی ‌ها نمی ‌توانند نفس بکشند. پدیده کاهش اکسیژن محلول در آب در بسیاری از موارد یک اتفاق طبیعی است.

به گفته کارشناسان، نکته قابل توجه این است که بخش عمده ماهی های های کشته شده طبق گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی، ماهی منهادن است که بیشترین سهم در سبد ماهیگیری در خلیج مکزیک را دارد و از نظر وزنی دومین صید بزرگ در ایالات متحده است.

به گزارش سیناپرس، کیتی سنت کلر، مدیر تأسیسات حیات دریایی در دانشگاه تگزاس در گالوستون، در این رابطه گفت: آب‌ های ساحل خلیج مکزیک در اثر تغییرات آب و هوایی در حال گرم شدن هستند، این موضوع ممکن است یکی از عوامل موثر در مرگ و میر گسترده ماهی ها باشد. از آن جایی که ما شاهد افزایش دمای آب هستیم، مطمئناً این موضوع می ‌تواند منجر به وقوع بیشتر این رویداد ها، به ویژه در محیط‌ های کم عمق، نزدیک ساحل شود.

اندرو فریدمن خاطر نشان می کند:حوضه اقیانوس اطلس شمالی، که شامل خلیج مکزیک نیز می شود، در این زمان از سال گرمای بی سابقه ای را تجربه می کند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: آب‌ های خلیج‌ مکزیک در این زمان از سال به ‌طور غیرمعمولی گرم می شوند. در حال حاضر سواحل به دلیل مشکلات ناشی از وجود میلیون ها جسد ماهی، غیر قابل استفاده بوده و باید این ماهی ها سریع تر در محل مناسبی دفن شوند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: axios

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا