ماموریت اسپیس ایکس به دلیل شرایط جوی انجام نشد

شرکت فضایی اسپیس ایکس در تلاش برای انجام دو ماموریت در یک روز پس از پایان اعزام یک ماموریت ترابری که برای بعدازظهر یکشنبه برنامه ریزی شده بود، ماموریت دوم خود را به دلیل شرایط جوی و وزش بادهای شدید لغو کرد.

به گزارش سیناپرس،  ساعاتی پیش و در جریان برنامه شرکت اسپیس ایکس برای توسعه ساختار اینترنت ماهواره ای استارلینک، مشکلات پیش بینی نشده ای به وجود آمد. روز گذشته این شرکت ۲۲ ماهواره نسل دوم را در ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه صبح از مجتمع پرتاب ۴۰ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار پایین زمین پرتاب کرد.

پس از اجرای موفق این ماموریت، تقویت کننده مرحله اول موشک فالکون ۹ دقایقی بعد بر روی سکوی بدون سرنشین Just Read the Instructions فرود آمد.

در ادامه اسپیس ایکس سعی کرد با اجرای ماموریت دوم که برای ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه بعد از ظهر برنامه ریزی شده بود، برنامه خود را دنبال کند که اگر این ماموریت موفقیت آمیز انجام می شد، نوعی تاریخ سازی محسوب شده و اولین تجربه ای شکل می گرفت که اسپیس ایکس دو ماموریت را در یک روز انجام می داد.

بر این اساس اعلام شد:اسپیس ایکس قصد داشت بیست و هشتمین ماموریت خدمات تدارکاتی تجاری دراگون را نیز از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی بفرستد.

با این حال، سخنگوی این شرکت گفت: این ماموریت به دلیل وزش باد های شدید لغو شده و در عوض این ماموریت ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه صبح دوشنبه به وقت محلی، امشب به وقت ایران، انجام خواهد شد.

مطالعات انجام شده توسط تیم های بررسی و نظارت بر شرایط آب و هوایی نشان می دهد: وضعیت جوی برای انجام این ماموریت ۶۰ درصد مساعد است.

به گزارش سیناپرس،  پرواز یکشنبه پنجمین پرواز از مرحله اول تقویت کننده برای پشتیبانی از ماموریت بود که قبلاً Crew-5، GPS III Space Vehicle 06، Inmarsat I-6 F2 و یک ماموریت استارلینک را پرتاب کرده بود.

انتظار می رود کپسول دراگون در هفته پیش رو پس از یک پرواز ۴۲ ساعته به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود.

در خاتمه گفتنی است سال گذشته، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل میلیاردر جنجالی این شرکت در توییتی گفت که اسپیس ایکس امسال حداکثر ۱۰۰ پرواز را هدف قرار داده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا