ارتقای کیفیت فرآورده‌های پارافینی با آزمایشات کارآمد

کیفیت فرآورده‌های پارافینی با انجام آزمایشات کارآمد با تلاش محققان ایرانی یک آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارتقا یافت.

یک آزمایشگاه از اعضای فعال شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با ارائه طیف متنوعی از خدمات آزمون در حوزه پارافین، زمینه را برای ارتقای کیفیت این فرآورده فراهم کرد.

کبری قاسمی مدیر فنی آزمایشگاه تعاونی تولیدکنندگان پارافین ایران با تشریح فعالیت‌های این آزمایشگاه در حوزه آزمون‌های پارافین جامد و مایع گفت: این آزمایشگاه موفق به کسب گواهی نامه‌های همکار استانی و گواهینامه iso۱۷۰۲۵ از مرکز ملی تایید صلاحیت شده و به عنوان آزمایشگاه مرجع در حوزه انواع پارافین‌های جامد و مایع صنعتی معرفی گردیده است و آزمون خود را با مواد دیگر همچون وازلین و دیگر فرآورده‌های نفتی بر اساس تست‌متدهای استاندارد ارتقاء داده است.

این فعال حوزه پژوهش با بیان اینکه طیف وسیعی از تجهیزات و خدمات توسط این آزمایشگاه ارائه می‌شود، اظهار داشت: این آزمایشگاه دارای تجهیزات اندازه‌گیری آزمون تعیین درصد روغن، نفوذپذیری سوزنی و مخروطی، حمام ویسکوزته در دماهای ۴۰ و ۱۰۰ درجه سانتی گراد، تعیین نقطه ذوب برای پارافین ها و پترولاتوم ها، تعیین نقطه ریزش و نقطه اشتعال و خاکستر از برندهای داخلی و خارجی است.

قاسمی ادامه داد: این آزمایشگاه دارای کلیه تجهیزات و آزمون‌های مرتبط با حوزه پارافین جامد صنعتی، پارافین مایع صنعتی، آزمون‌های وازلین صنعتی است و به صورت تخصصی به واحدهای تولیدی پارافین، اداره استاندارد استان‌ها و گمرکات به صورت محصول محور و آزمون محور خدمات ارائه داده و تعیین ماهیت می‌کند.

وی همچنین به انجام آزمون تقطیر به روش اتمسفریک بر طبق روش ASTM D ۸۶ توسط این مجموعه اشاره و تصریح کرد: این آزمایشگاه آزمون را برای کلیه فرآورده های نفتی انجام می‌دهد.

مدیر فنی آزمایشگاه تعاونی تولیدکنندگان پارافین ایران با یادآوری تولید یکی از مواد صنعتی مورد نیاز پالایشگاه‌های کشور افزود: این مجموعه آزمایشگاهی، موفق به تولید آیزوریسایکل سفید شده است. این فرآورده به عنوان ماده جانبی واحد آیزوماکس در کلیه پالایشگاه‌های کشور کاربرد دارد و از آن برای تولید مواد آرایشی و بهداشتی حوزه وازلین و پارافین استفاده می‌شود.

قاسمی ادامه داد: این آزمایشگاه با توجه به انجام آزمون ها بر طبق متد های استاندارد، کالیبراسیون تجهیزات و همچنین انجام دقیق کنترل های میانی و مقایسات بین آزمایشگاهی، موفق به ارائه نتایج دقیق، با گزارش عدم قطعیت نتایج آزمون ها و محاسبه احتمال انطباق برای مشتریان شده و اطمینان خاطر برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وی همچنین درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در دوره بیماری کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما آزمایشگاه همکار استاندارد هستیم در ایام کرونا موفق به تولید اتانول ۹۶ درصد با استفاده از تخمیر شکر شدیم و با استفاده از آب و گلیسیرین، مواد ضدعفونی کننده تولید کردیم که جهت استفاده در دسترس همکاران قرار گرفت.

مدیرفنی آزمایشگاه تعاونی تولیدکنندگان پارافین ایران در خصوص ارائه خدمات به پژوهشگران تاکید کرد: واحد تحقیق و توسعه مجموعه کمک‌های شایانی در داخل و خارج، جهت خط راهنما در حوزه فرآورده‌های نفتی ارائه می‌دهد و بر اساس درخواست پارافین سازان، جهت آموزش خط توسعه، برای تولید فراورده‌های پارافینی، دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی را برگزار می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا