کشف منابع غنی گاز در بنگلادش

بخش بین المللی شرکت گازپروم که مجری پروژه های خارجی این مجموعه محسوب می شود، روز چهارشنبه در بیانیه ای از کشف یک میدان گازی جدید در بنگلادش خبر داد.  گفتنی است این میدان گازی بسیار مهم بوده و حاوی میزان زیادی از ذخایر است.

به گزارش سیناپرس، شرکت گاز پروم در مطالعات جدید خود موفق به کشف میادین گازی جدیدی در شرق آسیا و کشور بنگلادش شد. بر این اساس گفته می شود آزمایش های چاهی که در روزهای ۱۴ تا ۲۰ می در منطقه گازی Illisha-1 در جزیره Bhola، بنگلادش انجام شد، منجر به کشف یک میدان جدید گازی شده است. تخمین زده می شود این میدان جدید گازی توانایی تامین ۵۵۴ هزار متر مکعب گاز در روز را داشته باشد.نتایج  مطالعات تیم اکتشاف حاکی از این واقعیت است که میدان گازی جدید ایلیشا دارای منابعی قوی بوده و بسیار مهم ارزیابی می شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی بخش بین المللی گاز پروم اعلام شد: میدان گازی ایلیشا-۱ سومین چاه حفاری شده توسط گازپروم بین المللی تحت قرارداد خدمات موجود با شرکت اکتشاف نفت بنگلادش به شمار می رود.

گفتنی است در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بخش  بین المللی مجموعه گاز پروم، چاه های Tabgi-1 و Bhola North-2 را حفر کرده است. علاوه بر این موارد، دو چاه گاز نیز در جزیره Bhola  شناسایی شده اند که هر دو چاه جریان گاز تجاری با قابلیت استخراج را نشان داده اند. تخمین های اولیه حاکی از این موضوع است که پتانسیل ترکیبی تولید سه چاه فوق الذکر بیش از  یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب در روز است.

به گزارش سیناپرس، گازپروم اینترنشنال طی ۱۰ سال گذشته ۲۰ حلقه چاه گاز را در بنگلادش تحت قراردادهای خدماتی با تولید کنندگان گاز دولتی این کشور طراحی و حفر کرده است.

شرکت بین المللی گازپروم پروژه های خارجی گازپروم را در حوزه اکتشاف، کشف و توسعه سوخت های مبتنی بر هیدروکربن مدیریت می کند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا