مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اردبیل خبر داد:
کسب رتبه اول کشوری توسط صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل از کسب رتبه اول کشوری صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل در سال جدید خبر داد و گفت: ارائه ضمانت نامه های بانکی این صندوق به شرکت های دانش بنیان با ۲ درصد ودیعه انجام می‌شود.

مهدی رنجبر، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل در گفتگو با سیناپرس اردبیل با اشاره به اینکه صندوق نوآوری کشور در استان‌ها با رصد فعالیت های صندوق های استانی میزان خدمات دهی آنها را به شرکت های دانش بنیان ارزیابی می کند، افزود: بر این اساس صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل موفق به کسب رتبه یک کشور بر اساس ضریب نفوذ خدمات دهی به شرکت های دانش بنیان استان در سال ۱۴۰۲ شده است.

وی افزود: در سطح استان اردبیل ۳۹ شرکت دانش بنیان فعال است که صندوق پژوهش و فناوری استان به ۳۵ شرکت دانش بنیان، خدماتی در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه ضمانت نامه های مربوط به پیمان های دولتی با ۲ درصد ودیعه بوده و برای شرکت های فن‌آورانه مبلغ ودیعه ۵ الی ۱۰ درصد می باشد.

رنجبر با بیان اینکه تفاوت بین بانک‌ها و صندوق پژوهش و فناوری در ارائه ضمانت نامه های بانکی ۸ درصد است، بیان کرد: برای شرکت های دانش بنیان متناسب با ظرفیت تولید و تعداد کارکنان و نیاز شرکت و رتبه آنها تسهیلات با سود ۴ الی ۱۵ درصد پرداخت می کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان ادامه داد: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل ده میلیارد تومان است که ۳۴ درصد از آن آورده بخش دولتی و ۶۶ درصد مابقی نیز آورده بخش خصوصی می باشد.

این مقام مسئول در استان اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل در حوزه های پژوهش، فن‌آوری و اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کند و در خرداد ۱۴۰۰ بعنوان شصتمین صندوق کشور تأسیس شد.

رنجبر با بیان اینکه در سطح کشور سی‌امین استان بودیم و آغاز رسمی فعالیت صندوق در شهریور ۱۴۰۰ بود، اظهار کرد: در بیست ماه فعالیت منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۲ توانسته ایم ۳۰۱ خدمات با مبلغ ۹۵ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان استان اردبیل ارائه دهیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان تصریح کرد: اعتبارات پرداخت شده از محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری است و صرفاٌ برای شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا