تاکسی های هوایی درون شهری و بین شهری تا سال 2030 همه گیر می شود؟

استارتاپ هوانوردی چند ملیتی ELECTRON Aviation در گام بعدی برنامه‌های خود برای راه‌اندازی خدمات پرواز کوتاه‌ مدت بدون آلایندگی از سال 2027 با فرودگاه Twente قرارداد امضا کرده است. ناوگان برنامه ریزی شده این استارتاپ از تاکسی های هوایی برقی حداکثر چهار مسافر را در یک زمان به شهرهای مختلف اروپا در شعاع 500 کیلومتری فرودگاه منتقل می کند.

به گزارش سیناپرس، جوزف موریس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ELECTRON گفت: برای هضم بهتر مزایای این تاکسی ها، این وسایل شما را در کمتر از 2 ساعت به برلین، لندن یا پاریس می‌رساند، آن هم بی هیچ تولید آلودگی.

هواپیمای Electron5 این استارت آپ که هنوز در مرحله نمونه اولیه است، با یک بار شارژ با سرعتی در حدود 300 کیلومتر در ساعت با حداکثر برد 750 کیلومتر پرواز خواهد کرد. با هدف قرار دادن هواپیماهای کوچکتر، این شرکت امیدوار است که ناوگان خود را با سرعت بالا بسازد و عملیاتی کند.

به گزارش سیناپرس، برای پرواز در مسافت‌های مورد نیازمان در این دهه، باید در مورد اندازه هواپیما کوتاه می آمدیم و خود را به پنج صندلی محدود می‌کردیم. موریس گفت: اگر به آن فکر کنید، اندازه مناسبی برای مدل کسب و کار درخواستی ما است.

این استارت‌آپ قصد دارد خدماتی سریع و آسان شبیه به مدل بیزنسی اوبر یا اسنپ خودمان ارائه دهد – که راهی سریع‌تر و سبزتر برای سفر بین مراکز بزرگ اروپایی ارائه می‌کند-. این استارتاپ گفت: این هواپیما برای بلند شدن به 800 متر فرودگاه نیاز دارد، به این معنی که می تواند از اکثر فرودگاه های معمولی پرواز کند.

قبلاً از شرکت یوزف نقل شده بود که یک سفر 400 کیلومتری با یکی از تاکسی های هوایی خود حدود 225 یورو برای شما هزینه خواهد داشت. با این حال، در یک بیانیه مطبوعاتی دیروز، مدیر عامل شرکت گفت :هزینه های عملیاتی پایین هواپیما (در مقایسه با سایر جایگزین های کم آلاینده مانند هیدروژن) در نهایت به استارتاپ این امکان را می دهد تا با قیمت کمتر از یک بلیت کلاس اقتصادی هواپیماهای عادی، شما را به مقصد دلخواه برساند.

این استارتاپ بخشی از برنامه Electric Flying Connection (EFC) است، یک کنسرسیوم هلندی متشکل از شرکت‌هایی که اخیراً درخواست کمک مالی را به صندوق رشد هلندی ارائه کرده است تا پروازهای برقی با باتری در این کشور را مقیاس بزرگ پیکر ‌بندی کند.

یان شورینگ، مدیرعامل فرودگاه توئنته، که امسال به کنسرسیوم پیوست، گفت: تقاضا برای بهبود ارتباطات در منطقه، هم در داخل هلند و هم برای سفرهای فرامرزی به آلمان، فرانسه و بریتانیا زیاد است. با وارد کردن هوانوردی ELECTRON به عنوان اپراتور دوم، فرودگاه Twente به نظر می رسد خود را به عنوان فرودگاه منتخب برای استارت آپ های تاکسی هوایی الکتریکی که به دنبال راه اندازی خدمات خود در منطقه هستند، قرار دهد.

ELECTRON همچنین قرارداد مشابهی را با فرودگاه گرونینگن در سال 2021 امضا کرد و قصد دارد در سال 2030 ناوگانی از هواپیماهای برقی با باتری و بدون آلایندگی را در هر دو فرودگاه راه اندازی کند.به گزارش سیناپرس، همچنین با نگاهی به شرکت های مشابه که در امارات متحده عربی، کره جنوبی و ژاپن در زمینه ساخت تاکسی های هوایی فعالند، باید گفت که قطعا تا سال 2030 تاکسی های هوایی شهری بدون آلاینده بسیار همه گیر خواهند شد.

مترجم: مهگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا