لندن تاج پادشاهی فناوری جهان را بر سر گذاشت

بر اساس هفتمین ویرایش شاخص مراکز هوشمند گروه ZYen که امروز منتشر شد، لندن به عنوان پیشرفته ترین شهر جهان معرفی شد.پایتخت بریتانیا به دلیل خدمات مالی پیشرو در جهان، استعداد عمیق، کیفیت محیط تجاری و شهرت بین‌المللی خود، این جایگاه برتر را به دست آورد.

به گزارش سیناپرس، با صعود به رتبه اول، لندن به جمع نیویورک، سانفرانسیسکو، زوریخ و لوگانو پیوست و این گونه مجموع پنج شهر اول این رنکینگ را تشکیل دادند. آکسفورد در جایگاه هفتم قرار گرفت و چهار شهر اروپایی را در بین 10 شهر برتر رده بندی قرار داد. این خبر که لندن عنوان برتر فناوری را از نیویورک گرفته است، بدون شک مورد استقبال ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا قرار خواهد گرفت، که در موارد متعدد تمایل خود را برای تبدیل بریتانیا به عنوان یک ابرقدرت فناوری و نوآوری ابراز کرده است.

اخیراً سوناک در یک سخنرانی نسبتاً طنزآمیز حتی کشور را “پادشاهی تک شاخ” نامید، که منظور او اشاره ای نه چندان دقیق و بجا به این واقعیت بود که بریتانیا تا کنون 162 استارت آپ به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار یا بیشتر ایجاد کرده است و به این طریق مانند اسبی تک شاخ از دیگر رقیبانش متمایز است.

به گزاش سیناپرس، در حالی که نخست وزیر قطعاً باید به فکر شرکت در پیشه طنز پردازی باشد، ولی او به نکته ای درست نیز اشاره کرده است. در طول سال 2022، شرکت‌های فناوری بریتانیا 24 میلیارد پوند سرمایه جذب کردند که بیشتر از مجموع فرانسه (11.8 میلیارد پوند) و آلمان (9.1 میلیارد پوند) بود که آن را به سومین بخش بزرگ فناوری جهان تبدیل کرد.

پیشتاز این سرمایه گذاری لندن است که در حال حاضر خانه تعدادی از شرکت های فناوری نوظهور از جمله Deliveroo، Revolut و Wise  و همچنین استارت آپ های نوظهوری مانند آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی DeepMind و توسعه دهنده metaverse Improbable است.

مترجم:

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا