به همت انتشارت جهاددانشگاهی استان اردبیل؛
کتاب جامعه‌شناسی ورزش منتشر شد

انتشارت جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب جامعه‌شناسی ورزش را با رویکردی به حوزه علوم انسانی، به ویژه تربیت بدنی و جامعه شناسی ورزشی منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، این کتاب توسط دکتر محمد رسول خدادادی دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز، دکتر ابوالفضل بجانی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و رضا شهبازی دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز به رشته تالیف درآمده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: امروزه ورزش محدوده وسیعی را متوجه خود نموده است، ورزش به عنوان یک صنعت بزرگ با قابلیت بسیار،حوزههای گسترده‌تری را شامل فرهنگ، جامعه، اقتصاد و سیاست را در خود جای داده که این امر موجب شده تا توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. شکی نیست که در دنیای امروز ورزش تأثیر مستقیم و غیر مستقیم بر جامعه از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد؛ بنابراین مطالعه و بحث این اثرها در حیطه جامعه‌شناسی ورزش قرار می‌گیرند. قابلیت اقتصادی ورزش به دلیل کارکرد اقتصادی آن در جامعه برجسته می‌شود؛ کارکردهای اقتصادی ورزش از فعالیت هایی نظیر تولید کالاهای ورزشی، رویدادهای ورزشی،ارائه خدمات ورزشی و رسانه‌ها نشأت می‌گیرد. در قرن حاضر به هیچ وجهنمی‌توان از اهمیت اقتصادی و آثار مستقیم و غیرمستقیم ورزش و تفریحات سالم در توسعه جوامع چشم‌پوشی کرد.

اجتماعی شدن از طریق ورزش، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که توسط جامعه شناسان ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد. موضوع‌ها و حیطه‌های دیگر مرتبط با جامعه‌شناسی ورزش شامل؛ ورزش و هویت ملی، جهانی شدن و مسابقات ورزشی، رسانه‌های جمعی و اجتماعی، مهاجرت و ورزش، تجاری‌سازی در ورزش، خشونت و ورزش، جنسیت و نژاد، قومیت و ورزش، ورزش و سوء مصرف دارو است.

کتاب جامعه‌شناسی ورزش، ۲۱۶ صفحه ای و در ۱۳ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۰۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا