آغاز جنگ حقوقی تیک تاک و ایالات متحده

در پی فیلتر شدن و ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک در ایالت مونتانا ایالات متحده آمریکا، این پلتفرم اجتماعی که متعلق به یک شرکت چینی است، جنگ حقوقی جدی را علیه ایالات متحده آغاز کرده است.

به گزارش سیناپرس، شرکت چینی تیک تاک که یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی در ایالات متحده آمریکا محسوب شده و اخیرا خبر فیلترینگ و ممنوعیت آن در ایالت مونتانا اعلام شد، در بیانیه ای رسمی اعلام کرد:‌ ما ممنوعیت غیرقانونی وضع شده علیه این پیام رسان در مونتانا را به چالش می کشیم تا از کسب و کار خود و صدها هزار کاربر در این ایالت محافظت کنیم. ما معتقدیم که چالش حقوقی ما بر اساس مجموعه ‌ای از سوابق و حقایق بسیار قوی پیروز خواهد شد.

به همین دلیل مدیریت پلتفرم شبکه اجتماعی تیک تاک روز گذشته شکایتی رسمی علیه ایالت مونتانا در غرب ایالات متحده ثبت کرده و به دنبال لغو ممنوعیت اعمال شده از سوی مقامات این ایالت در مورد برنامه اشتراک ‌گذاری ویدیو بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که گرگ جیانفورته، فرماندار ایالت مونتانا، لایحه ۴۱۹  سنا را در هفته گذشته امضا کرده و  با این عمل، مونتانا را به اولین ایالت در آمریکا تبدیل کرد که استفاده یا دسترسی به این شبکه اجتماعی را ممنوع می کند.

دفتر تیک تاک مستقر در لس آنجلس که به طور خاص در زمینه ویدیوهای کوتاه ساخته شده توسط کاربران فعالیت می کند نیز در بیانیه ای گفت: ما ممنوعیت غیرقانونی تیک تاک در مونتانا را به چالش می کشیم شواهد حقوقی نشان می دهد ما شانس بسیار زیادی برای پیروزی در این پرونده داریم.

به گزارش سیناپرس، شکایت این شبکه اجتماعی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده تنظیم شده است، بیان می کند: هر ماه، بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی از این برنامه برای ارتباط با دیگران استفاده می کنند و این ممنوعیت متمم اول قوانین رسانه ای آمریکا را نقض می کند.

در این دادخواست همچنین آمده است ، مونتانا برخی اقدامات عجیب و بی سابقه را بر اساس گمانه زنی های بی اساس اعمال کرده است.

این شرکت در شکایت خود به صراحت عنوان کرده است که برای متوقف کردن این رفتار غیرقانونی، به دنبال صدور حکم برای ابطال و الزام مقدماتی و دائمی متهم به اجرای ممنوعیت تیک تاک است.

گفتنی است شکایت دیگری نیز هفته گذشته توسط پنج سازنده محتوای تیک تاک علیه مونتانا تنظیم شده است. شاکیان، که مشاغل مختلفی مانند تاجر، دامدار، دانشجو و کهنه سرباز دارند، همگی ویدیوهای متعددی در این شبکه ایجاد، منتشر، و مشاهده کرده و تعامل مجازی قابل توجهی با مخاطبان خود دارند که ایجاد فیلترینگ روی این شبکه بر زندگی و روابط آن ها تاثیر مخرب دارد.

به گزارش سیناپرس، در همین حال، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا هفته گذشته در توییتی نوشت: این قانون حقوق آزادی بیان ما را تحت عنوان امنیت ملی زیر پا گذاشته و زمینه را برای کنترل بیش از حد دولت بر اینترنت فراهم می ‌کند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا