تا پایان امسال تحقق می یابد؛
افزایش 20 درصدی میزان صادرات محصولات دانش بنیان

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری از افزایش 20 درصدی میزان صادرات محصولات دانش بنیان و محصولات فناوری های پیشرفته تا پایان امسال خبر داد و گفت: معاونت علمی و فناوری امسال برای تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم، حمایت های ویژه ای از صاردات محصولات دانش بنیان به عمل می آورد تا بازارهای جدیدی ایجاد شود که شرکت ها با استفاده از ابزار بازار بتوانند تولیدشان را افزایش دهند.

امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین ‌المللی علم و فناوری در گفتگو با خبرنگار سیناپرس گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، نگاه ویژه ای به توسعه کسب و کارها و توسعه همکاری های بین المللی دارد. امسال برای تحقق این مهم برنامه های مفصل تر و گسترده تری اجرا می کنیم.

وی افزود: برنامه های امسال ما نسبت به گذشته سخت گیرانه تر شده است؛ در رویکرد جدیدمان از مجموعه هایی حمایت خواهیم کرد که می توانند به بازارهای بین المللی ورود داشته باشند یا در تبادلات فناوری، درصد موفقیت شان بالاتر باشد. هرچند برنامه های ما سختگیرانه تر شده اما نحوه حمایت مان در سال 1402 نسبت به گذشته بیشتر و مفصل تر شده است.

وی یادآورشد: در حوزه همکاری های بین الملل توانمندسازی بسیار اهمیت دارد. ما امسال برنامه های توانمند سازی مفصلی از طریق برخی شبکه هایمان مانند کریدور توسعه صادرات برنامه ریزی کرده ایم تا شرکت هایی که توان صادراتی دارند، به بازار ورود پیدا کنند. همچنین به شرکت هایی که پتانسیل توانمندسازی دارند، کمک می کنیم تا بتوانند به مرحله بازارهای بین المللی برسند.

به گفته وی، پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان صادرات و تعداد شرکت های دانش بنیان و فناوری های پیشرفته مان افزایش پیدا کند.

میرآبادی با اشاره به میزان صادرات شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و در این خصوص به سیناپرس گفت: میزان صادرات مجموعه محصولات دانش بنیان و محصولات فناوری های پیشرفته ما اکنون بیش از یک و نیم میلیارد دلار است که پیش بینی می شود با اجرای برنامه های امسال مان، 20 درصد میزان آنها افزایش پیدا کند.

رئیس مرکز تعاملات بین ‌المللی علم و فناوری به برنامه های معاونت برای افزایش میزان صادرات محصولات دانش بنیان در سال نامگذاری رشد تولید و مهار تورم اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از موضوع های بسیار مهم در رشد تولید، گسترده تر کردن بازار و ایجاد بازار است. برای اینکه میزان بازار را بزرگ تر کنیم و تقاضای بیشتری به وجود آوریم، باید زمینه ای برای تولید شرکت های دانش بنیان مان فراهم کنیم. قطعا با ایجاد چنین رویکردی میزان رشد تولیدمان افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری امسال در جهت تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم، حمایت های ویژه ای از صاردات محصولات دانش بنیان به عمل خواهیم آورد تا بازارهای جدیدی ایجاد کنیم که شرکت ها با استفاده از ابزار بازار بتوانند تولیدشان را افزایش دهند.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا