کارگاه آموزشی تولید ثروت در دانشگاه مازندران برگزار شد

همزمان با پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، کارگاه آموزشی تولید ثروت برای انجمن‌های برتر علمی دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت واقع در پردیس دانشگاهی بابلسر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در موضوع زیست بوم فناوری کشور افراد نخبه کم نداریم و از طرف دیگر منابع طبیعی وجود دارد پس با توجه به معادن و نخبگان باید ثروت آفرینی شود.

دکتر میرزایی حلقه مفقوده در ایران را نبود ارتباط موثر با بخش خصوصی دانست و گفت:  بخش خصوصی قابلیت‌های نخبگان داخلی خود را نمی‌شناسد به همین خاطر، اقدام به واردات محصولات خارجی می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در کارگاه تولید ثروت سعی شده به دو نکته موثر در ایجاد ثروت پرداخته شود، تصریح کرد: مورد اول معرفی مزیت‌های استانی برای مردم آن استان است و دیگری به پایین بودن نقش اقتصاد دانش‌بنیان و “جی پی دی” (تولید نا خالص داخلی) نیم درصدی کشور؛ که با ایجاد مباحثه دو طرفه به مانند کره جنوبی و آمریکا، اقتصاد در ایران توسعه یابد.

میرزایی با تاکید براینکه ورود جوانان باید در مسیر فناوری هدایت شود، گفت: متاسفانه توجه‌ها به سمت کنکور رفته است، ورود دانش‌آموزان باید به سمت فناوری باشد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: این کارگاه با حضور نخبگان فناور و نوآور به دنبال آسیب‌شناسی بوده است تا نقش اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ناخالص داخلی را ارتقاء دهد. از این رو با مردمی سازی، ارتباط موثر با بخش خصوصی، شناخت وضعیت‌های استانی زنجیره تولید ثروت تکمیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا