کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق برگزار می‌شود

هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی (GIS) و مدیریت هوشمند صنعت آب و برق با حضور استادان و صاحبنظران و همچنین مراسم گرامیداشت حسن غفوری فرد چهره‌ ماندگار این حوزه دوم و سوم خردادماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی(GIS) و مدیریت هوشمند صنعت آب و برق با GIS به همراه نمایشگاه جانبی ارائه آخرین دستاوردهای این حوزه، توسط معاونت پژوهشی واحد علوم وتحقیقات و با همکاری وزارت نیرو با هدف دستیابی به آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی GIS در ایران و جهان و تبادل تجربیات حاصله در صنعت آب و برق کشور برپا می‌شود.

سید بابک مظفری معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات درمورد این رویداد علمی گفت: این رویداد با هدف سوق دادن پروژه‌های علمی-تحقیقاتی دانشگاهی به سمت رفع مشکلاتی که صنعت آب و برق کشور با آن مواجه است، برگزار خواهد شد. این رویداد بستری برای طرح مشکلات در این حوزه و عرضه توان علمی و تخصصی در داخل کشور در مسیر توسعه ملی است.

وی افزود: رونمایی از مقالات علمی، ایده‌های برتر، برگزاری کارگاه‌های و نشست‌های علمی – تخصصی در محورهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، هوشمندسازی نرم‌افزار و سامانه‌ها، داده‌ها و پردازش داده‌ها، زیرساخت، شبکه و سخت‌افزار، راهبری و مدیریت داده‌های مکانی و SDI و بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف، از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: یکی از اقدامات مدنظر در این رویداد علمی بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز تحقیقاتی، پژوهشکده‌ها و شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد واحد علوم و تحقیقات است؛ تا از این طریق بتوان با ارائه راهکارهای نوین به افزایش کارایی و بهبود عملکرد GIS در صنعت آب و برق کشور، کمک کرد.

مظفری افزود: برای دبیرخانه این رویداد، بیش از ۷۱۱ مقاله علمی از سراسر کشور ارسال شده است. پس از داوری، ۲۹۰ مقاله برگزیده شد که از این میان ۹۰ مقاله به صورت شفاهی برای ارائه در این رویداد انتخاب و ۲۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می شود.

به گفته وی، جمعی از پژوهشگران، متخصصان، مدیران و معاونان صنعت آب و برق کشور و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت GIS در این رویداد علمی حضور خواهند داشت. همچنین مقالات منتخب هفتمین کنفرانس ملی GIS در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) نمایه می شود.

در نمایشگاه جانبی هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی(GIS)، ۹۰ غرفه برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه اختصاص یافته است. از این میان ۳۰ غرفه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت آب و برق فعالیت خواهند داشت. همچنین در حاشیه این رویداد، گرامیداشت حسن غفوری‌فرد چهره‌ ماندگار در این حوزه و شهدای صنعت آب و برق کشور برگزار می‌شود.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از جزییات نشست‌ها، کنفرانس‌ها، کارگاه‌های تخصصی و مهارتی در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی(GIS) و مدیریت هوشمند صنعت آب و برق با GIS کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا