چشمی های درب ورودی را هوشمندسازی کنید

سال هاست که در منازل مسکونی برای بالا بردن امنیت ساکنان، از چشمی هایی روی درب ورودی استفاده می شود که افراد حاضر در خانه بتوانند هنگامی که زنگ یا درب خانه به صدا در می آید، از طریق چشمی مشاهده کنند چه کسی پشت درب است و با اطمینان خاطر در را باز کنند.

به گزارش سیناپرس، یک شرکت فناور موفق به ساخت چشمی های هوشمندی شده است که با نصب روی درب ورودی به ساکنان و اهالی کمک می کند حتی در زمانی که در خانه حضور ندارند، تصویر افرادی را که به آنها مراجعه کرده اند را مشاهده کنند.

محمد حسین کاویان، عضو هیات مدیره شرکت سامانه های محافظ هوشمند فرابین در گفتگو با سیناپرس می گوید: این شرکت فناور از سال 96 افتتاح شد و بعد از چند سال تلاش، نخستین محصول خود را در سال 1400 روانه بازار کرد.بنابراین یکی از محصولاتی که تولید کرده ایم، چشمی های دیجیتال موسوم به «Autoban» است که محصول حفاظتی و امنیتی ما محسوب می شود.

او ادامه می دهد: ما اولین تولیدکننده این محصول در ایران هستیم اما نمونه خارجی آن موجود است. از حضور این نمونه های خارجی و چینی کم کیفیت چشمی های دیجیتال در ایران حدودا 10 سالی می گذرد که ما تلاش کردیم نواقص آنها را برطرف کرده و محصولی بدون نقص ارائه دهیم.

کاویان افزود: این چشمی های دیجیتال روی قسمت بیرونی در آپارتمان و مانیتور آن در قسمت داخلی در نصب می شود و زمانی که زنگ به صدا درمی آید، دیگر نیازی نیست فرد با نزدیک شدن به چشمی، از آن سوی در مطلع شود بلکه تصویر فردی که زنگ را به صدا درآورده، روی نمایشگر این سیستم دیجیتال نقش می بندد. همچنین تصاویر مشاهده شده روی نمایشگر قابلیت ثبت و ذخیره در کارت حافظه دستگاه را دارد و به دلیل راحتی بالایی که دارد، سالمندان، معلولان و حتی کودکان هم می توانند از آن استفاده کنند. به گفته کاویان، این دستگاه حتی در نبود اهالی خانه نیز قادر است تصویر افرادی را که مراجعه کرده اند، ثبت کرده و پس از مراجعه به منزل، می توانند تصاویر ثبت شده را مشاهده کنند.

او ادامه می دهد: این چشمی دیجیتال با توجه به باتری نیم قلمی که برای آن در نظر گرفته شده و چراغی که زیر چشمی تعبیه شده می تواند در زمان قطعی برق هم تصاویر را با نور کافی ثبت کند. این سیستم با توجه به حسگرهای حرکتی و نوری قابل تنظیمی که دارد، حتی اگر زنگی زده نشود ولی حرکات حساسی را بیرون در ورودی حس کند یا فردی از جلوی در عبور کند، تصویر را ثبت می کند.

این عضو هیات مدیره شرکت فناور درباره نواقصی که چشمی های دیجیتال قبلی داشته اند می گوید: چینی ها تنها تولیدکننده این محصول هستند و ما بعد از آنها توانسته ایم ایرادات این محصول را رفع کرده و نمونه کامل تری از آن را وارد بازار کنیم. نمونه های قبلی این چشمی، باید برای تعویض باتری، چشمی برداشته می شد اما در نمونه داخلی، در قسمتی که سمت داخل نصب می شود، فضای مخصوصی برای باتری تعبیه کرده ایم و از گوشه دستگاه به راحتی تغییر می کند. این باتری ها 6 ماه قابلیت نگهداری شارژ دارند. کیفیت تصویر این چشمی ها از ایرادات دیگر آن به شمار می رفت که ما دوربین آن را دو مگاپیکسل کرده ایم.

همچنین در منوی این چشمی های دیجیتال گزینه هایی برای مشاهده تصاویر ثبت شده توسط دستگاه، تنظیم ملودی و تنظیم صدا هم تعبیه شده است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده که حتی در روزهای خاص مانند تولد، می توان ملودی دستگاه را به گونه ای تنظیم کرد که در هر بار زنگ زدن، آهنگ تولد به صدا درآید.

به گفته کاویان، آن دسته از نمونه های چینی این چشمی های دیجیتال که مجهز به این امکانات هستند، بالای 3 میلیون قیمت دارند اما نمونه تولید داخل با قیمت 2 میلیون و 300 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد که در مقایسه با نمونه خارجی مقرون به صرفه تر است.

گزارش:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا