قرارداد سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری بلو اوریجین برای ساخت فرودگر ماه

سازمان فضایی ناسا روز جمعه اعلام کرد: جف بزوس، بلو اوریجین (Blue Origin)  را برای توسعه سیستم فرود انسان برای ماموریت آرتمیس ۵ به ماه انتخاب کرده است.

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی بلو اوریجین اعلام کرد:به زودی کاوشگر ماه خود را طراحی، توسعه، آزمایش و تأیید خواهد کرد تا الزامات سیستم فرود ناسا برای سفرهای فضایی مکرر و متصل شدن به ایستگاه فضایی دروازه‌ ای در مدار زمین و تامین نیازهای نقطه انتقال از مدار ماه را برآورده کند.

سازمان فضایی ناسا در این رابطه گفت: مبلغ قرارداد منعقد شده با بلو اوریجین سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار است.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه ای در رابطه با قرار داد فوق گفت: امروز ما مشتاقیم اعلام کنیم که مجموعه فضایی بلو اوریجین سیستم فرود انسان را به عنوان دومین ارائه دهنده خدمات فنی به ناسا برای تحویل فضانوردان آرتمیس به سطح ماه خواهد ساخت.

وی در ادامه توضیحاتش افزود:‌ ما در عصر طلایی پرواز های فضایی و انتقال انسان به فضا هستیم که با مشارکت تجاری و بین المللی ناسا امکان پذیر شده است. ما با شرکای قدرتمند خود در حال سرمایه گذاری در زیرساخت هایی هستیم که راه را برای فرود اولین فضانوردان در مریخ هموار می کند.

سخنگوی شرکت بلو اوریجین نیز در این رابطه گفت که با شرکای ملی خود برای توسعه این فرودگر همکاری خواهد کرد. شرکای مجموعه بلو اوریجین در این حوزه شامل شرکت های پیشرو در حوزه علوم فضایی  از جمله  لاکهید مارتین، دراپر، بوئینگ، Astrobotic و Honeybee Robotics محسوب می شوند.

به گزارش سیناپرس، شرکت بلو اوریجین نیز روز گذشته طی  بیانیه‌ ای گفت: ماموریت ‌های آینده فراتر از ماه بوده و قابلیت‌ هایی مانند پیشرانه حرارتی هسته ‌ای با کارایی بالا را خواهد داشت. تیم فنی و شرکای ما در حال حاضر مشغول به همکاری نزدیک با یکدیگر بوده و از حضور در این سفر در کنار ناسا هیجان زده هستند.

نلسون توسط جیم فری، معاون اداره ماموریت توسعه سیستم‌ های اکتشافی ناسا، و لیزا واتسون مورگان، مدیر برنامه سیستم فرود انسانی آژانس فضایی ایالات متحده نیز ضمن تائید رسمی این خبر، اعلام کردند برنامه هایی جدی برای استقرار انسان در ماه و اعزام نخستین فضانوردان به مریخ در دستور کار ناسا قرار دارد.

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا نیز روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: طراحی سیستم فرود فضانوردان را به  ماه با جدیت پیش برده و قصد دارد از دروازه مدار ماه به سطح آن دسترسی پیدا کرده و در نهایت با بهره گیری از ایستگاه فضایی ماه به عنوان بخشی از برنامه اکتشاف و اعزام فضانورد به ماه استفاده کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا