اردبیلی‌ها پرونده پزشکی خانواده را تکمیل کنند

مردم جهت تکمیل پرونده پزشکی خانواده و انجام معاینات مختلف به مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان اردبیل مراجعه کنند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل به مناسبت روز جهانی پزشکی خانواده گفت: در اجرای بند (ث) ماده ۷۴ قانون برنامه هشتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و بند (الف) ماده ۱۷ قانون برنامه بودجه ماده ۳۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، بر ارائه خدمات بیمه پایه سلامت به جمعیت روستایی، عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کشور تاکید شده است.

وی افزود: در این راستا در استان اردبیل با استقرار تیم سلامت و با محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به منظور پذیرش بیماران در سطوح دو و سه، دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت ارتقاء می‌یابد.

وی ادامه داد: در برنامه پزشکی خانواده، پزشک به همراه سایر اعضای تیم سلامت، مسئولیت مدیریت سلامت افراد و خانوار‌های تحت پوشش خود را بر عهده دارد و خدمات سلامت در برنامه پزشکی خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می‌شود.

جعفرزاده بیان کرد: از سال ۱۳۸۴ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل برنامه پزشکی خانواده و بیمه روستایی، در کل روستاها، جمعیت عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر شروع و با استقرار اعضای تیم سلامت مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات مورد تعهد سطح یک را به مردم ارائه و برای کلیه جمعیت پرونده سلامت تشکیل داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه با تبریک روز جهانی پزشکی خانواده تاکید کرد: این روز فرصتی است تا از نقش ارزشمند پزشکان و سایر اعضای تیم سلامت خانواده در نظام شبکه قدردانی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا