تصاویری منحصر به فرد با تلفیق هنر عکاسی و طبیعت

عکاسان کمپانی عکاسی و فیلم سازی تی دی یو بی فوتو (Tdub Photo) به تازگی در اقدامی جالب موفق به تصویر برداری از گروهی از میگوهای درخشنده با قابلیت انجام فرایند زیست تابی، در سنگ های دریای ستو اینلند در منطقه اوکایاما شده اند. زیست تابی در واقع یکی از شگفت انگیز ترین خلاقیت های طبیعت است که مشاهده تصاویر آن می تواند بسیار لذت بخش باشد اما یافتن این میگوها و عکس برداری از آنها کار چندان ساده ای نیست.

این موجودات معمولا در کف آب های کم عمق زندگی می کنند و شب ها به بیرون می آیند. مشاهده چند عدد از آنها در طول شب در کنار ساحل محل اقامتشان امری معمول است اما تجمع مقدار زیادی از این کرم های شب تاب دریایی برای عکس برداری یاد شده مهارت خاصی را می طلبید.

موجوداتی به نام Vargula hilgendorfii که اغلب نام کرم شب تاب دریایی شناخته می شوند نزدیک به 3 میلیمتر طول دارند و بومی سواحل جنوبی ژاپن هستند. این موجودات معمولا در کف آب های کم عمق زندگی می کنند و شب ها به بیرون می آیند. مشاهده چند عدد از آنها در طول شب در کنار ساحل محل اقامتشان امری معمول است اما تجمع مقدار زیادی از این کرم های شب تاب دریایی برای عکس برداری یاد شده مهارت خاصی را می طلبید.

متخصصان حاضر در مرکز یاد شده برای انجام این کار از شیشه های نگه دارنده مواد غذایی استفاده کردند که بر روی در آنها سوراخی دایره ای شکل ایجاد شده بود. سپس در درون این شیشه ها یک تکه گوشت قرار داده و آنها را به مدت حدودا یک ساعت درون آب دریا فروبردند. کرم های شب تاب دریایی به این ترتیب به بوی این گوشت جذب شده و به شیشه نزدیک شدند. پس از آن متخصصان یاد شده محتویات داخل شیشه ها را بر روی سنگ های یاد شده خالی کرده و تصویری که مشاهده می کنید را به ثبت رساندند.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا