دانشگاه آزاد استان تهران، ماموریت‌هایی در حوزه زیست‌فناوری دارد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای دانشگاه استان تهران مأموریت‌هایی در حوزه زیست‌فناوری تعریف شده و تخصص رئیس جدید این واحد نیز با این ماموریت هماهنگی دارد.

از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم ومعارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران عصر امروز با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمودرضا آقامیری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جواد محمدی سرپرست این دانشگاه و جمعی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

طهرانچی، به اهمیت دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به لحاظ پیچیدگی ها و مناسبات خاصی که دارد، با دیگر واحدها متفاوت است و این موضوع می طلبید تا برای ریاست آن فردی انتخاب شود که مسائل را به نحو احسن مدیریت کند. به همین دلیل دکتر محمدی که سال ها حضور مداوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته، برای این مسئولیت برگزیده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه برای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مأموریت هایی در حوزه زیست فناوری تعریف شده، تخصص دکتر محمدی با این حوزه تناسب موضوعی داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران این است که دیگر رئیس استان درگیر مسائل اجرایی واحد تهران مرکزی نیست و این واحد دانشگاهی به صورت مجزا اداره خواهد شد. از این رو حفظ و ارتقای یکپارچگی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مورد تأکید قرار گرفته است.

دکتر طهرانچی در پایان از زحمات و تلاش های دکتر آقامیری در دوران تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

آقامیری نیز گفت: کار در دانشگاه برای بنده تجربه جدیدی بود و در این دوره موفق شدم با فرهنگ جدیدی در دانشگاه آزاد اسلامی آشنا شوم که با دیگر دانشگاه ها متفاوت است. در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی افراد متدین، زحمتکش حضور دارند که همکاری با آنها تجربه شیرینی را رقم زد. دکتر محمدی فردی سلیم النفس و آشنا به اداره دانشگاه است، می تواند کار را به بهترین نحو ادامه دهد.

دانشگاه باید از وابستگی به شهریه رها شود

دکتر محمدی نیز در ادامه با تأکید بر اینکه باید فرصت ها را قدر دانسته و حداکثر بهره‌وری در دانشگاه را داشت، گفت: بنده اعتقاد دارم باید با کار جهادی جلوتر از برنامه حرکت کنیم و دانشگاه را از وابستگی به شهریه جدا کنیم؛ زیرا دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از منابع انسانی، تجهیزات، زمین و ساختمان های فراوان برخوردار است که باید از آنها نهایت بهره‌وری را کرد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید در مرجعیت علمی، فناوری و فرهنگی یک الگو برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد. اکنون این دانشگاه در حوزه های فرهنگی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق عمل کرده و در علم و فناوری نیز افتخارات فراوانی کسب کرده است و به راحتی می تواند تبدیل به یک الگوی موفق در کشور شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت آن را دارد که در اقتصاد دانش بنیان ایفای نقش مؤثری داشته باشد. در این راستا باید از تمام منابع انسانی از جمله اساتید، کارکنان و دانشجویان برای حل چالش ها و مسائل کشور استفاده کنیم.

دکتر طهرانچی در پایان ضمن اهدای حکم سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به دکتر محمدی، با اهدای لوح تقدیر از زحمات دکتر آقامیری قدردانی کرد.

جواد محمدی دانش‌آموخته دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکترای تخصصی در رشته ایمونولوژی پزشکی از دانشگاه کارولینسکا کشور سوئد، هم‌اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و از دی ۱۴۰۰ با حکم وزیر علوم سرپرست پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری منصوب شد و با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی از شهریور ۱۴۰۱ ریاست این پژوهشگاه را برعهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا