استاندار اردبیل تاکید کرد؛
لزوم احصای دلایل کاهش فرزندآوری و اتخاذ راهکارهای لازم

استاندار اردبیل با تأکید بر پیگیری برنامه جوانی جمعیت، توجه به کیفیت در اجرای برنامه‌ها، احصای دلایل کاهش فرزندآوری و اتخاذ راهکارهای لازم در این زمینه را ضروری دانست.

به گزارش سیناپرس اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، در حاشیه نشست وبیناری بزرگداشت هفته جمعیت، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور وزیر کشور اظهار کرد: لازم است قبل از تدوین برنامه علاج‌بخشی، دلایل و عوامل دخیل در کاهش فرزندآوری شناسایی و راهکارهای مورد نیاز متناسب با آن ارائه شود.

وی افزود: توجه و تأکید بر موضوع خانواده سالم، توجه به آموزش و تربیت، حمایت‌های بهداشتی و اجتماعی از مادران و همچنین حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر، از جمله الزامات رفع موانع فرزندآوری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری برخی روحیات از جمله فردگرایی و همچنین بروز برخی مشکلات در خانواده‌ها از جمله طلاق، یافتن راهکار برای کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از این موضوعات در راستای رغبت خانواده‌ها به فرزندآوری موثر است.

عاملی با یادآوری برنامه ملی جوانی جمعیت و تأکید بر اجرای این برنامه، بیان کرد: تدوین برنامه استانی در کنار برنامه ملی، برای شناسایی عوامل کاهش فرزندآوری در جهت اتخاذ تدابیر و راهکارها ضروری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا