محققان ایرانی موفق به صادرات دستگاه لیزر سنگ شکن کلیه شدند

پژوهشگران یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران موفق به تولید انبوه و صادرات دستگاه لیزر سنگ شکن کلیه شدند؛ این دستگاه کاربردهای پزشکی، زیبایی و دندانپزشکی دارد و جایگزینی مناسب برای نمونه های مشابه اروپایی و آمریکایی است.

محمد یاسر خسروی، مدیر امور فناوری پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران در گفتگو با سیناپرس گفت: لیزر سنگ شکن کلیه، یکی از محصولاتی است که توسط یکی از شرکت های مستقر در مجموعه این پارک تولید و ساخته شده است؛ این دستگاه اکنون به مرحله تولید انبوه و صادرات رسیده است.

وی درباره دستگاه لیزر سنگ شکن کلیه افزود: این مجموعه، اپلیکیشن های مختلفی از لیزر برای کاربردهای پزشکی، زیبایی و دندانپزشکی تولید و به بازار ارائه کرده است. خوشبختانه هم اکنون نیز رشد خوبی در زمینه توسعه محصولات و سهم بازارهای داخلی و خارجی کسب کرده است.

خسروی اظهارداشت: هرچند این دستگاه نمونه مشابه خارجی دارد اما قیمت تمام شده این دستگاه برای مصرف کننده داخلی بسیار مقرون به صرفه تر است. زمان تهیه این دستگاه نیز برای مراکز درمانی کوتاه تر شده است.

وی بیان کرد: همچنین این دستگاه خدمات پس از فروش دارد. ارائه این خدمات از نظر هزینه، زمان و دسترسی برای راه اندازی مجدد بسیار کمک کننده است. چنین قابلیت و مزایایی باعث شده که اکنون این محصول جایگزین نمونه های مشابه اروپایی و آمریکایی باشد.

خسروی به نحوه استفاده از این دستگاه اشاره کرد و در این خصوص به سیناپرس گفت: این دستگاه ، لیزر را با توانی که لازم است برای شکستن سنگ کلیه تامین می کند و می تواند در عملیات جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر امور فناوری پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی ایران به مشکلات اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: مهمترین مساله ای که می تواند ما را در توسعه این کار کمک کند، مساله تامین مالی گسترده و متنوع و سرمایه گذاری های ثابت است. بخش دیگر مربوط به معرفی این دستگاه به مراکز درمانی دولتی و وابسته به علوم پزشکی است که گسترش توسعه محصولات در بازار را تسهیل می کند. مساله سوم، باید در بخش خصوصی تامین مالی و تسهیلاتی تعلق بگیرد تا مراکز درمانی با روش و روند بهتری این دستگاه را استفاده کنند.

گفتگو: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا