پایان راهپیمایی فضایی ۵ ساعته در مدار زمین

فضانوردان آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش عملیات راهپیمایی فضایی خود در مدار زمین را به پایان رسانده و طی یک ماموریت پنج ساعته توانستند تجهیزات جدیدی را در بیرون از ایستگاه فضایی نصب کنند.

به گزارش سیناپرس، شب گذشته شب پر التهابی در ایستگاه فضایی بین المللی محسوب شده و دیمیتری پتلین و سرگئی پروکوپیف فضانوردان آژانس فضایی روسیه ساعاتی پیش به راهپیمایی فضایی پنج ساعته خود در  مدار زمین پایان دادند.

این فضانوردان ابتدا یک روز را صرف آماده کردن لباس فضایی خود کرده و قفل هوایی پویسک ایستگاه ، جایی که باتری ها به آن وصل می شود را از نظر وجود نشتی بررسی کردند و در مرحله بعد و پیش از شروع راهپیمایی فضایی، سیستم های ارتباطی لباس ها را آزمایش کردند.

این فضانورد با تجربه دو راهپیمایی فضایی قبلی خود در ماه آوریل به پایان رسانده بودند و طی آن یک رادیاتور در بخش بیرونی ایستگاه نصب و یک قفل هوا را از ماژول Rassvet به ماژول علمی Nauka منتقل کردند.

سازمان فضایی ناسا در بیانیه ای در رابطه با ماموریت شب گذشته گفت:‌ فضانوردان از طریق قفل هوایی پویسک از ایستگاه فضایی بین‌المللی خارج و به سمت ماژول علمی ناوکا حرکت کردند، جایی که رادیاتوری را که به ماژول ایستگاه در طول راهپیمایی فضایی ۱۹ آوریل متصل شده بود، فعال کردند.

این ماموریت فضایی ۵ ساعت و ۱۴ دقیقه به طول انجامیده و فضانوردان روسیه در طول این مدت خارج از ایستگاه به سر بردند.

لباس‌های فضایی اورلان که توسط پتلین و پروکوپیف استفاده می ‌شوند، مدلی پیشرفته از لباس ‌های فضایی هستند که برای برنامه اکتشاف ماه شوروی در نظر گرفته شده بودند، اما در طول دهه‌ ها ارتقا یافته و در نهایت برای استفاده در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است فضانورد آندری فدیایف، که در راهپیمایی ‌های فضایی قبلی به پتلین و پروکوپیف کمک می‌ک رد، روز چهارشنبه دو آزمایش جدید و حساس انجام داد. طی این ماموریت یک حسگر برای نظارت بر فشار خون او و یک قطعه نصب شده به شکل سربند طراحی شده برای نظارت بر واکنش ‌های بدن فضانوردان آزمایش شده و عملیات بازوی روباتیک نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اجرا شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا