کاهش بازتابش کامل نور با تلاش فناوران ایرانی

آینه‌ خودرو با خاصیت کاهش بازتابش کامل نور با تلاش فناوران یک شرکت دانش بنیان ایرانی تولید و به بازار عرضه شد.

با تلاش شرکتی دانش‌بنیان و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ آینه‌ خودرو با خاصیت کاهش بازتابش کامل نور تولید و به بازار عرضه شد.

با ظهور فناوری پوشش‌های نانومتری، تولید آینه با روکش فلزی برای کاهش نور بازتابیده شده؛ مورد استقبال صنایع خودروسازی قرار گرفت تا با این کار هم کیفیت تصویر در شرایط مختلف آب‌وهوایی افزایش یابد و هم از بازتابش کامل نور جلوگیری شود. خاصیتی که رانندگی در شب را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند.

پیش از این فناوری؛ معمولا برای آینه‌های کاربردی در خودرو از یک صفحه بازتابنده جیوه و یا نقره اندود استفاده می‌شد که این صفحات به دلیل بازتابش حدود ۱۰۰ درصد نور مرئی، رانندگی در شب را برای راننده‌ها سخت می‌کنند.

به گزارش سیناپرس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش‌بنیان کوژ آبگین مبین با کمک ستاد توسعه فناوری نانو با استفاده از نانوفناوری این چالش جدی در آینه‌های خودروها را مرتفع کرد.

محصول حاضر دارای مقاوت به سایش و رطوبت بیشتری نسبت آینه های معمول در خودروها است؛ بنابراین با توجه به شرایط جوی و کاری عمر و کارایی این آینه‌ها بیشتر خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا