آزمایش موفق نخستین فضاپیمای چندبار مصرف ساخت چین

شرکت علوم و فناوری هوا فضای چین که از زیر مجموعه های آژانس فضایی این کشور محسوب می شود روز دوشنبه اعلام کرد:عملیات آزمایش فضاپیمای چندبار مصرف ساخت چین با موفقیت انجام شده و این فضاپیما پس از شلیک و خروج از مدار زمین توانست بدون مشکل روی سکوی فرد، به مبدا بازگردد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس بیانیه ای که از سوی شرکت علوم و فناوری هوافضای چین در شبکه اجتماعی وی چت منتشر شده است، فضاپیمای جدید و چندبار مصرف چین که از مرکز پرتاب Jiuquan پرتاب شد، ۲۷۶ روز را در مدار گذراند.

در بیانیه آمده است: آزمایش راکت فوق کاملا موفقیت آمیز بود و این پروژه پیشرفت فناوری مهم چین در فناوری هوافضا را نشان می دهد.

آژانس فضایی چین نیز در رابطه با این رویداد بسیار مهم گفت: این روش که نسبت به روش های پیشین پرتاب فضاپیما بسیار ارزان‌ تر و راحت ‌تر است، می‌ تواند برای اکتشافات فضایی صلح ‌آمیز استفاده شود.

گفتنی است طی سال های گذشته پکن به طور فعالانه ای برنامه های فضایی ملی خود را توسعه می دهد. این کشور طی چند سال اخیر تعداد زیادی ماهواره های هواشناسی، ارتباطی و ناوبری و همچنین فناوری های اکتشاف ماه را توسعه و مورد استفاده قرار داده است. متخصصان چینی به طور همزمان پروژه ای را نیز در زمینه اکتشاف مریخ و سیارک ها در دست اجرا دارند. آژانس فضایی چین همچنین ساخت یک ایستگاه مداری خاص خود را به پایان رسانده و در حال حاضر تنها کشوری است که ایستگاه فضایی اختصاصی دارد.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه باید توجه داشت که آمار پروژه های فضایی چین نسبت به رقبای خود بسیار قابل توجه بوده و تنها در سال ۲۰۲۲، چین ۶۴ عملیات مختلف فضایی و پرتاب فضاپیما و ماهواره انجام داد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا