رئیس جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد:
ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران، توسط کانون ارزیابی جهاددانشگاهی اجرا شد

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: اجرای کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران به سازمانها کمک می کند تا شایستگی ها و مهارت های مدیران عملیاتی و پایه، خود را بررسی کرده و به نیازها و الزامات آموزشی شخصی و شغلی آنها آگاه شوند.

به گزارش سیناپرس اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، ئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در جریان برگزاری ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران، توسط کانون ارزیابی جهاددانشگاهی در استان اردبیل، خاطر نشان کرد: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی یکی از مراکز ارزیابی شایستگی سرمایه انسانی سازمانها و دستگاههای اجرایی کشور است که با حضور ارزیابان حرفه ای و صاحب صلاحیت در اردیبهشت ماه سالجاری به ارزیابی بیش از 50 نفر از مدیران عملیاتی و پایه استان اقدام کرده است.

وی در خصوص برگزاری آزمون ارزیابی مدیران در استان تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت شایسته سالاری در سازمان‌ها، به‌ویژه در دستگاه‌های اجرایی بخش عمومی و دولتی و همچنین اهمیت جایگاه مدیریتی، مدیران سازمان‌ها می‌بایست دید جامع و کامل‌تری را نسبت به سمت‌های مدیریتی داشته باشند و با دقت نظر بیشتری مدیران آینده خود را انتخاب کنند.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل بیان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به فعالیت‌های گسترده خود در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی و با استفاده از متخصصان با تجربه، با اخذ مجوزهای لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور، اقدام به طراحی و اجرای کانون‌های ارزیابی و توسعه در سطح کشور و در دستگاه‌های مختلف اجرایی کرده است.

اوچی اردبیلی گفت: اجرای کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران به سازمانها کمک می کند تا شایستگی ها و مهارتهای مدیران عملیاتی و پایه، خود را بررسی کرده و به نیازها و الزامات آموزشی شخصی و شغلی آنها آگاه شوند.

مدیر کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران جهاددانشگاهی، نیز در این آزمون گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون بیش از هشت هزار نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی توسط کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاددانشگاهی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

دکتر سلگی، با بیان اینکه امروزه مدیریت جانشین پروری از راه فرایندی انجام می شود که مدیریت استعدادها نام دارد بیان داشت: از راه این فرایند، استعدادهای سازمان برای تصدی مشاغل و منصب های کلیدی در سالهای آینده شناسایی شده از راه برنامه های متنوع آموزش و ترویج، به تدریج برای به عهده گرفتن این مشاغل و مسئولیتها آماده می شوند. بدیهی است که اجرای برنامه های جانشین پروری مستلزم وجود یک نظام قوی ارزیابی است که بتواند شایستگی های آشکار و پنهان کارکنان مستعد را شناسایی و معرفی کند که یکی از تکنیک ها و شیوه های جدید و معتبر کانون ارزیابی است.

وی گفت: کانون ارزیابی یک فرایند و نظام است که برای اولین بار در جنگ جهانی اول و بعد در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت و به سرعت در شرکت های مختلف نظیر تلفن و تلگراف امریکا، جنرال الکتریک و…مورد استفاده قرار گرفت در ایران نیز سازمانهای زیادی به دلیل رواج این روش و میل به کسب مزیت های رقابتی جدید، و ابلاغ مصوبه دولت در اواخر 1396/11/04 در خصوص برلزوم برگزاری کانون ارزیابی برای انتخاب و انتصاب مدیران در تمامی سطوح به غیر از مدیران سیاسی (سران سه قوه، نمایندگان مجلس، معاونین وزرا و هم رده آنها، استانداران و هم رده آنها و هم ترازهای آنها، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا) مورد استقبال قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا