چهره ماندگار در حوزه پیشگیری از سرطان معرفی شد

نخستین جایزه موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، به چهره ماندگار در حوزه غربالگری و پیشگیری از سرطان اهدا شد.

جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی کنگره بین المللی ژنومیکس سرطان که به نام “مکسا” نامگذاری شده است، در راستای سه جایزه اصلی کنگره در حوزه علمی، تجاری سازی و مسئولیت اجتماعی در اختتامیه این کنگره به محمدرضا مسجدی اهدا شد.

محمدرضا مسجدی فوق تخصص ریه از دانشگاه تهران، فلوشیپ ریه از دانشگاه هاروارد آمریکا، استاد تمام گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور و رئیس مرکز تحقیقات سرطان است.

وی با اشاره به ۳۵ سال تحقیق و پژوهش در حوزه پیشگیری از سرطان، گفت: این افتخار را دارم که از ۱۳۶۲ در دانشگاه بودم و علاوه بر شرکت در دوره‌های مختلف، آموزش و پژوهش هم انجام داده ام.

چهره ماندگار در حوزه پیشگیری از سرطان معرفی شد

مسجدی افزود: با همه آنچه به دست آورده ایم باید در خدمت مردم باشیم. در کنار مردم و برای مردم بمانیم و امید را در جامعه نگهداریم تا حداقل رنج و اندوه خانواده‌های سرطانی را کمتر کنیم.

وی با اشاره به اتفاقات تلخ زندگی خود طی چند سال گذشته افزود: این اتفاقات وابستگی مرا به لحاظ عاطفی به حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی سرطان بیشتر کرد.

بنا به این گزارش، نخستین جایزه مکسا به محمدرضا مسجدی چهره ماندگاری که نقش مهم و مؤثری در عرصه مسئولیت اجتماعی ملی و بین المللی در حوزه‌های غربالگری، پیشگیری از سرطان و مراقبت‌های حمایتی-تسکینی دارد، اهدا شد.

مدیریت شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر که شامل ۵۰ مؤسسه خیریه و انجمن بیماری است، دبیرکلی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، مدیرعاملی بنیاد نیکوکاری کنترل سرطان، مدیریت مرکز تحقیقات کنترل سرطان، مدیرعاملی جمعیت حمایت از مسلولین و بیماران ریوی، دبیرکلی بنیاد نیکوکاری فردوس و هیأت امنای خیریه کهریزک بخشی از فعالیت‌های دکتر مسجدی در حوزه درمان و مسئولیت پذیری اجتماعی این چهره ملی و بین المللی بوده است.

نخستین جایزه مکسا با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری از سرطان و ارتقا و فراگیری مراقبت‌های حمایتی-تسکینی طراحی شده و قرار است هر سال به چهره ماندگار و برگزیده این حوزه تعلق بگیرد.

جایزه مکسا در کنگره بین المللی ژنومیکس سرطان که ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن اجلاس سران برگزار شد، به چهره ماندگار این حوزه اعطا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا