بیست و هشتمین المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد

آزمون مرحله غیر متمرکز بیست و هشتمین المپیاد دانشجویی کشور، ۱۵ اردیبهشت‌ماه در۱۰ منطقه دانشگاهی کشور برگزار شد.

آزمون مرحله غیر متمرکز بیست و هشتمین المپیاد دانشجویی کشور صبح و بعدازظهر روز جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری  در۱۰ منطقه دانشگاهی کشور برگزار شد.

المپیاد دانشجویی در منطقه ۶ کشور، شامل دانشگاه­‌های استان‌­های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری، به مرکزیت دانشگاه اصفهان، در دو حوزه دانشگاه اصفهان و دانشگاه یزد به‌صورت همزمان با سایر مناطق ده گانه کشور برگزار شد.

در این آزمون ۲۸۷ داوطلب از دانشگاه­‌های­ اصفهان، صنعتی اصفهان، یزد، کاشان، شهرکرد، میبد، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه فرهنگیان و دانشکده علوم قرآنی میبد شرکت کردند.

هر ساله سازمان سنجش آمورش کشور با هدف تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاه‌های کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصت‌های مناسب برای اعتلای علمی، المپیاد علمی دانشجویی کشور را برگزار می‌کند.

این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات»، «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» برگزار می‌شود.

شایان ذکر است که  پنج نفر برتر در هر رشته، به مرحله نهایی بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در تابستان در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.