تدوین سند جامع برنامه منابع انسانی وزارت بهداشت

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات، آگاهی از وضعیت موجود حوزه ‌های مختلف منابع انسانی و تقویت نقاط قابل‌ بهبود و احصای تجارب و دستاوردهای موفق و به اشتراک‌ گذاری آنها از نتایج پایش های حوزه منابع انسانی است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیف الله مرادی با اشاره به اهمیت منابع انسانی در ساختار وزارت بهداشت، پایش حوزه منابع انسانی دانشگاه‌ ها، دانشکده‌ های علوم پزشکی کشور و مؤسسات وابسته را با هدف جذب، نگهداشت و توسعه سرمایه انسانی، از اقدامات مهم اداره کل منابع انسانی وزارت بهداشت عنوان کرد که برای نخستین بار انجام شده است.

وی در ادامه ایجاد وحدت رویه در اجرای قوانین و مقررات، آگاهی از وضعیت موجود حوزه ‌های مختلف منابع انسانی و تقویت نقاط قابل‌ بهبود و احصای تجارب و دستاوردهای موفق و به اشتراک‌ گذاری آنها را از نتایج پایش های حوزه منابع انسانی عنوان کرد.

دکتر مرادی همچنین از تدوین سند جامع برنامه منابع انسانی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: احصا و تحلیل وضعیت موجود و مقایسه با استانداردهای نیرو و تبیین وضعیت هر یک از دانشگاه‌ های علوم پزشکی، تحلیل قوانین و اسناد بالادستی مرتبط با تأمین و توزیع نیروی انسانی، مقایسه بین تقاضا و آموزش نیروی انسانی از مواردی بود که در تدوین سند جامع برنامه منابع انسانی وزارت بهداشت انجام شد.

وی ادامه داد: از نتایج این اقدامات می‌ توان به شناسایی وضعیت موجود کلیه مؤسسات، تعیین نیازهای واقعی و صدور مجوز 25 هزار نفری از سوی سازمان اداری استخدامی کشور در مرحله اول برای رفع نیازهای مراکز جدید تاسیس شده، اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به تبدیل وضعیت نزدیک به 70 هزار نفر از مشمولین قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت بهداشت، برگزاری متمرکز و سراسری دوره ‌های توجیهی بدو خدمت برای 115 هزار نفر از کارکنان تازه استخدام شده را از عوامل مهم اجرای فرآیند جامعه‌ پذیری کارکنان نظام سلامت عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا