حراج چک لیست آخرین ماموریت آپولو

بخشی از تاریخ فضایی در حراجی به قیمت ۷۴۴ هزار و ۹۹۴ دلار آمریکا به فروش رسید که شامل چک لیستی است که ژن سرنان (Gene Cernan) فرمانده آپولو ۱۷ در آخرین ماموریت ماه در بلوک RR Auctions روی مچ لباس فضایی خود می پوشید.

به گزارش سیناپرس، این چک لیست که قبلاً در سال ۲۰۲۱ فروخته شده بود، توسط سرنان بر روی سطح سوم و آخرین EVA آپولو ۱۷ هنگام راه رفتن روی ماه در منطقه Taurus Littrow در ۱۴ دسامبر ۱۹۷۲ استفاده شده است. این فهرست حاوی لیست دقیق وظایف فضانوردان بود. یادداشت ‌های نوشته شده توسط سرنان، نقشه‌ های منطقه برای اولین بار برای اکتشاف ماه و سه کارتون از سگ ‌های فضانورد که توسط خدمه پشتیبان درج شده در این لیست موجود است.  

با این حال، چیزی که این چک لیست ۲۵ صفحه ‌ای مارپیچی را از سایر مواردی که به ماه رفت متمایز می ‌کرد این بود که سرنان که می ‌دانست آخرین فردی است که ماه را ترک می‌ کند چراکه از پلاکی که روی نردبان نصب شده بود، یاد داشت‌هایی در دفتر خود یادداشت کرده بود.  

سرنان در جایی نوشته: در اینجا انسان اولین کاوش خود را در ماه دسامبر ۱۹۷۲ میلادی به پایان رساند. باشد که روح صلحی که ما لمس کردیم در زندگی همه بشریت منعکس شود.

او همچنین افزوده: این یادبود ماست که اینجا خواهد بود تا زمانی که شخصی مثل ما که نوید آینده است، بازگردد تا دوباره آن را خوانده و به کاوش و معنای آپولو ادامه دهد.

به گزارش سیناپرس، سرنان همچنین در پایان نوشته: در حالی که آخرین قدم انسان را از سطح زمین برمی دارم، برای مدتی به خانه باز می گردم، اما ما به آینده ای نه چندان دور اعتقاد داریم  و تاریخ این واقعیت را ثبت خواهد کرد. چالش امروز آمریکا سرنوشت فردای انسان ها را رقم زده است و همانطور که ماه را در تاروس-لیترو ترک می کنیم، به خواست خدا همانطور که آمده بودیم با آرامش و امید باز خواهیم گشت.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا