ساخت سامانه ضد پهپاد توسط سازنده مشهور آنتی ویروس

شرکت مشهور سازنده آنتی ویروس های کسپرسکی به تازگی سامانه ای با هدف ردیابی پهپادها طراحی کرده است. این سامانه برای استفاده در رویدادهای عمومی، حفاظت از مراکز حساس و زیرساخت های حمل و نقل ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس، سخنگوی سرویس مطبوعاتی شرکت روسی کسپرسکی که شهرت اصلی آن در ساخت و تولید آنتی ویروس است، اعلام کرد: آزمایشگاه کسپرسکی یک آشکارساز فرکانس رادیویی سیار برای ردیابی و شناسایی انواع پهپاد و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین توسعه داده است.

در بیانیه منتشر شده توسط این شرکت عنوان شده است: مهندسین آزمایشگاه کسپرسکی یک سامانه با نامKaspersky Antidrone Portable  طراحی کرده اند که یک آشکارساز فرکانس رادیویی سیار برای هواپیماهای بدون سرنشین محسوب می شود. این دستگاه برای استفاده در رویدادهای عمومی، افزایش امنیت مراکز مهم و استراتژیک و زیرساخت های حمل و نقل طراحی شده است.

گفتنی است این سامانه آشکارساز قادر است موقعیت دقیق رایج ترین مدل های پهپاد را در شعاع تا یک کیلومتری و موقعیت اپراتورهای پهپاد را به دقت شناسایی کند. یکی از مهمترین ویژگی های سامانه فوق استفاده آسان و قابلیت حمل و نقل ساده آن است زیرا این دستگاه کمتر از ۵ کیلوگرم وزن دارد و در کیفی به اندازه یک کیف دستی جای می گیرد.

بر اساس اطلاعات موجود، این دستگاه می تواند تا دو ساعت به صورت مستقل کار کرده و اپراتور آن می تواند به طور به دلخواه شعاع جستجو را با حرکت در امتداد محیط منطقه محافظت شده گسترش دهد.

به گزارش سیناپرس، آزمایشگاه کسپرسکی همچنین اعلام کرد: مخاطبان اصلی این سامانه جدید امنیتی،  سازمان‌ های دولتی و کسب ‌و کار هایی هستند که نیاز به شناسایی به‌ موقع و دقیق هواپیماهای بدون سرنشین در یک مکان خاص و در یک بازه زمانی از پیش تعیین ‌شده را  دارند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا