ساخت یک سالن آمفی تئاتر روی رودخانه ای در چین

ساختمان جدید و بزرگ آمفی تئاتر ییچانگ (Yichang) شبیه به نوعی سفینه فضایی عجیب و غریب است که در چین فرود آمده است. نمای خارجی غیرمعمول این سازه دارای طراحی روان است که از رودخانه های مجاور الهام گرفته شده است.

به گزارش سیناپرس، تئاتر بزرگ ییچانگ که برخی از طرح‌ های آزمایشی‌تر را به یاد می ‌آورد، در نوک شبه جزیره Pinghu، جایی که رودخانه یانگ تسه چین و رودخانه هوانگ بای (Huangbai) به هم می ‌رسند، قرار دارد.

این ساختمان ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد و نمای بیرونی آن عمدتاً از لوله های آلومینیومی آنودایز شده منحنی و مات تشکیل شده است. بنا به گفته شرکت طراح آن که به نام OPEN Architecture شهرت دارد، این بنا بر روی پایه‌هایی بالاتر از سطح زمین ساخته می ‌شود و از آن در برابر سیل احتمالی محافظت می‌ کند که این روش کار حفاری مورد نیاز را کاهش می ‌دهد. بخشی از پشت بام آن نیز قابل دسترس خواهد بود و به طراحان اجازه می دهد تا یک باغ نیمه باز، باغ های پلکانی آبشاری و یک تئاتر در فضای باز را روی بام آن طراحی کنند. همچنین یک تئاتر روباز دیگر در روی زمین و نزدیک به آب وجود خواهد داشت.

فضای داخلی شامل یک تئاتر بزرگ با ۱۶۰۰ صندلی، یک سالن کنسرت با ۱۲۰۰ صندلی و یک تئاتر کوچکتر و ساده تر با فضای ۴۰۰ نفره است.به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، این ساختمان امکانات آموزشی، فضاهای چند منظوره و نمایشگاه، اتاق‌های تمرین، کافی ‌شاپ‌ها، رستوران‌ ها و سکوهای تماشای متعددی را ارائه می‌ کند.  

به گزارش سیناپرس، ویژگی های پایداری قابل توجه تئاتر بزرگ ییچانگ با همکاری شرکت مهندسی آروپ (Arup) ایجاد شده است. سیستم تهویه و نور طبیعی تمرکز اصلی خواهد بود، در حالی که توربین های بادی به کاهش وابستگی این سازه به برق شبکه اصلی شهر کمک می کنند. سیستم ‌های جمع‌ آوری آب باران و بازیافت آب خاکستری نیز نصب خواهند شد و پمپ ‌های حرارتی منبع زمینی و سیستم‌های سرمایش و گرمایش با راندمان بالا به حفظ دمای داخل آن کمک می ‌کنند.

گفتنی است که طرح ساخت تئاتر بزرگ ییچانگ پس از یک مسابقه جهانی معماری راه اندازی شد، اگرچه هنوز درباره زمان تکمیل این پروژه جزییاتی منتشر نشده است.

 مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: OPEN Architecture

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا