صدور ۲۰۰۰ اخطار تغییر کاربری غیرمجاز در همدان

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان از صدور بیش از ۲۰۰۰ اخطاریه تغییر کاربری غیرمجاز در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ حسن جعفری‌جوزانی گفت: بیشترین تغییر کاربری‌های شناسایی شده به ترتیب در همدان، ملایر و بهار با ۶۹۱، ۴۴۰، ۳۹۴ مورد بوده است همچنین فامنین با ۴۸ مورد کمترین تغییر کاربری شناسایی شده را داشت.

وی ادامه داد: ضروری است افراد پیش از هر گونه ساخت‌و ساز استعلام‌های لازم را در زمینه چگونگی ارائه مجوز و قابلیت انجام کار بگیرند چراکه در صورت شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز، اقدام‌های قانونی به عمل خواهد آمد.

جعفری‌جوزانی اظهار کرد: به دنبال این شناسایی‌ها و صدور اخطاریه‌ها، طی مدت مذکور ۵۸۸ مورد تبصره دو ماده ۱۰ و ۱۱۰ مورد قلع و قمع اجرا شد که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: تغییر کاربری غیرمجاز آسیب جبران ناپذیری به خاک و اراضی کشاورزی و در نهایت امنیت غذایی وارد می‌کند بنابراین ضروری است پیش از این صدمه غیرقابل جبران مانع از آن شویم.

جعفری جوزانی افزود: شهروندان همدانی می‌توانند با شماره ۱۳۱ به صورت مستقیم تماس گیرند و تغییر کاربری ها را به اطلاع همکاران ما برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۶ مورد از قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در همدان صورت گرفته است، گفت: پس از همدان اسدآباد با ۲۲ مورد بیشترین آمار قلع و قمع را داشته است و رزن و درگزین شهرستان‌های بدون قلع و قمع در سال گذشته بوده‌اند.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا