ثبت تعاون روستایی همدان به عنوان شرکت دانش‌کشت بافت بنیان

مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: برای نخستین بار در سطح تشکل‌های بخش کشاورزی در سطح کشور اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان به عنوان شرکت دانش‌کشت بافت بنیان ثبت شد.

مسعود اکبری افزود: اتحادیه تعاونی تولید استان همدان با انجام اقدامات زیربنایی در توسعه بخش کشاورزی کشور از جمله ایجاد آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی و زنجیره تولید نهال گواهی شده لیبل آبی گردو موفق شد با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شود.

وی پیرامون علت ثبت اتحادیه تعاونی تولید استان همدان به عنوان یک شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی این اتحادیه در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و گلخانه ای به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع احداث شده که در این پروژه با استفاده از نیروهای متخصص و دانشگاهی سالانه تعداد یک میلیون گیاهچه مورد نیاز کشاورزان کشور تولید می شود.

اکبری ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه می‌توان به پروژه زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی در مساحت ۱۴ هکتار به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های بخش کشاورزی توسط اتحادیه تعاونی تولید استان همدان برای نخستین بار در کشور اجرا شده که در این پروژه تولید نهال پیوندی با استفاده از ارقام برتر داخلی و مورد تأیید معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی و مؤسسه تحقیقات کشاورزی تولید و در دسترس باغداران کشور قرار گرفته است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان همدان، وی یادآور شد: اتحادیه تعاونی تولید استان همدان با انجام فعالیت‌های متعدد دیگری مانند تولید و فرآوری بذور غلات و حبوبات، راه‌اندازی استارت آپ، طرح جهش تولید، ارتقاء بهره‌وری، سرشاخه کاری باغات گردو و … تحت نظارت این سازمان به عنوان الگویی موفق برای تشکل های بخش کشاورزی در سطح استان همدان مطرح است.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا