هشدار برای سرمایه گذاران؛
ضرر هنگفت سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳

ارزهای دیجیتال ممکن است حوزه ای جذاب برای سرمایه گذاران در سال های اخیر محسوب شود، اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: هر روز میلیون ها دلار به دلیل جرایم مرتبط با این ارزها از بین می رود.

به گزارش سیناپرس، محققان می گویند:)جرایم مرتبط با ارزهای دیجیتال در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده و سرمایه گذاران در این حوزه تنها در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ میلیارد دلار از دست دادند. متأسفانه، این گزارش هشدار می دهد:شرایط در سال ۲۰۲۳ به مراتب بدتر خواهد شد.

مطالعات پژوهشگران نشان می دهد:سرمایه گذاران کریپتو در سراسر جهان در دهه گذشته بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دست داده اند. در سال گذشته میلادی، ۴۳۶ کلاهبرداری گسترده در این زمینه شناسایی شد که بیش از چهار برابر تعداد گزارش شده در سال ۲۰۲۱ (۹۴ مورد) است.به گزارش سیناپرس، در همین حال، مبالغ سرقت شده در جریان این کلاهبرداری ها همچنان در حال افزایش است و بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.

این رقم بسیار قابل توجه است زیرا زمانی که نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار سرقت شده در سال ۲۰۲۲ را بررسی می کنید نشان می دهد ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در هر ساعت ضرر متوجه سرمایه گذاران این حوزه شده است.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد: ابتدای تابستان زمان وحشتناکی برای سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال است، زیرا در این دوره بیش از هر ماه دیگری در ۱۰ سال گذشته جرایم دیجیتالی سرقت رمز ارز ها رخ داده است. کلاهبرداران دیجیتالی در جریان جرائم تیر ماه سال گذشته ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه را از دست داده اند که تقریباً یک پنجم کل ارزهای دیجیتال از دست رفته از سال ۲۰۱۲ را تشکیل می دهد.

به گزارش سیناپرس، اگرچه این مطالعه نشان می ‌دهد؛سرمایه‌ گذاران در ترکیه بیشترین پول را در جرایم ارزهای دیجیتال از دست داده‌اند که بالغ بر ۲ میلیارد دلار می شود اما محققان می‌ گویند نزدیک به ۲۳ میلیارد دلار از پول‌ های سرقت شده از سال ۲۰۱۲ از منابع تعریف ‌نشده تامین می ‌شود.

مطالعات کارشناسان نشان می دهد: مردم به دلایل متعددی از ارزهای دیجیتال استقبال می کنند،زیرا  ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم، یک وسیله غیرمتمرکز مبادله هستند.

در حالی که بیت کوین شهرت زیادی در بین ارزهای دیجیتال دارد، می تواند هویت کاربران را پنهان کند. البته این موضوع به طور کامل درست نبوده و با ابزار ها و تکنیک ‌های مناسب، امکان ردیابی مالک آدرس ‌های هر تراکنش وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، در این میان مشکلی که برای قربانیان کلاهبرداری ارزهای دیجتال رخ می دهد این است که اگر ارز دیجیتال خود را از دست بدهید، احتمالاً آن را پس نخواهید گرفت.

کارشناسان خاطرنشان می ‌کنند: صرافی‌ های متمرکز محتمل ‌ترین هدف سارقان رمز ارزها هستند. این مبادلات در دهه گذشته بیش از ۱۳ میلیارد دلار به دزدان سایبری سود رسانده و  متداول ترین تاکتیک، روشی است که کلاهبرداران در آن با کمک یک توسعه دهنده ساختگی، ارز دیجیتالی معرفی و سرمایه گذاران را جذب می کند اما قبل از تکمیل پروژه از آن خارج می شود. این امر سرمایه‌ گذاران رمزارز را با دارایی بی ‌ارزشی رها می ‌کند.

بر اساس برآورد های این مطالعه، سال ۲۰۲۳ برای افرادی که در سراسر جهان با ارزهای دیجیتال معامله می کنند بدتر خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه هشدار می دهد: سرمایه گذاران ممکن است در سال جاری بیش از ۱۶ میلیارد دلار ضرر کنند. پیش بینی می شود این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰ میلیارد دلار برسد و در این شرایط مقامات تنها توانسته اند یک پنجم ارزهای رمزنگاری شده از دست رفته را بازیابی کنند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا